Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7364
Title: تقييم السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري نحو المنتجات الثقافية
Other Titles: دراسة آراء عينة من مشتري 'الكتب'
Authors: بجين, رضوان
عبد الوهاب, محمد
قالون, جيلالي / مؤطر
Keywords: سلوك المستهلك
السلوك الشرائي
المنتجات الثقافية
consumer behavior
purchasing behavior
cultural products
Issue Date: 1-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى توضيح اتجاهات المستهلك الجزائري نحو المنتجات الثقافية، وذلك من أجل معرفة مدى إقبال المستهلكين على شرائها بالتطبيق على بعض منهم محل الدراسة لمعرفة موافقهم وتوجهاتهم نحوها على الواقع، ومعرفة أهم النقاط والعوامل التي يرتكز عليها المنتجون لجلب أكبر عدد من المستهلكين والتأثير عليهم في ظل بيئة تنافسية شرسة، لذلك تم القيام بدراسة ميدانية واستجواب عدداً من المشترين للكتب بدرجة كبيرة باستخدام المنهج الوصفي التحليلي وتصميم الاستبانة كأداة للدراسة للإجابة على التساؤلات المطروحة، وقد توصلت الدراسة الى وجود فروق ذات دلالة إحصائية لاتجاهات المستهلك الجزائري نحو شراء المنتجات الثقافية ''الكتب'' للمجتمع محل الدراسة.
This study aimed to clarify the Algerian consumer’s attitudes towards cultural products, in order to know the extent to which consumers are willing to buy them by applying to some of them under study, to know their approval and attitudes towards them in reality, and to know the most important points and factors on which the producers are based to bring the largest number of consumers and influence them in Under a fierce competitive environment, Therefore, a field study was carried out and a number of book buyers were questioned to a large extent using the descriptive analytical approach and the design of the questionnaire as a tool for the study to answer the questions raised.
Description: إدارة أعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7364
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.