Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7364
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبجين, رضوان-
dc.contributor.authorعبد الوهاب, محمد-
dc.contributor.authorقالون, جيلالي / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-12-05T07:28:47Z-
dc.date.available2022-12-05T07:28:47Z-
dc.date.issued2022-06-01-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7364-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى توضيح اتجاهات المستهلك الجزائري نحو المنتجات الثقافية، وذلك من أجل معرفة مدى إقبال المستهلكين على شرائها بالتطبيق على بعض منهم محل الدراسة لمعرفة موافقهم وتوجهاتهم نحوها على الواقع، ومعرفة أهم النقاط والعوامل التي يرتكز عليها المنتجون لجلب أكبر عدد من المستهلكين والتأثير عليهم في ظل بيئة تنافسية شرسة، لذلك تم القيام بدراسة ميدانية واستجواب عدداً من المشترين للكتب بدرجة كبيرة باستخدام المنهج الوصفي التحليلي وتصميم الاستبانة كأداة للدراسة للإجابة على التساؤلات المطروحة، وقد توصلت الدراسة الى وجود فروق ذات دلالة إحصائية لاتجاهات المستهلك الجزائري نحو شراء المنتجات الثقافية ''الكتب'' للمجتمع محل الدراسة.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to clarify the Algerian consumer’s attitudes towards cultural products, in order to know the extent to which consumers are willing to buy them by applying to some of them under study, to know their approval and attitudes towards them in reality, and to know the most important points and factors on which the producers are based to bring the largest number of consumers and influence them in Under a fierce competitive environment, Therefore, a field study was carried out and a number of book buyers were questioned to a large extent using the descriptive analytical approach and the design of the questionnaire as a tool for the study to answer the questions raised.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectالسلوك الشرائيen_US
dc.subjectالمنتجات الثقافيةen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectpurchasing behavioren_US
dc.subjectcultural productsen_US
dc.titleتقييم السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري نحو المنتجات الثقافيةen_US
dc.title.alternativeدراسة آراء عينة من مشتري 'الكتب'en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.