Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5571
Title: أثر التفاعل الصفي بين المعلم والمتعلم في العملية التعليمية للطور المتوسط
Other Titles: متوسطة 13 فبراير 1960 رقان
Authors: أعبلله, خديجة
رابحي, كلثوم
مقدم, صديق / مؤطر
Keywords: التعلم
التعليمية
التفاعل الصفي
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: يندرج هذا البحث تحت نطاق التعليمية، حيث وجب علينا أن نتكلم عن مفاهيم لمصطلحات عنوانه المتمثلة في التعلم والتعليم والتعليمية والتفاعل المدني إضافة إلى المرحلة المتوسطة، فقد بيننا أهمية التفاعل ودوره في العملية التعليمية ودور كل من طرفيها في الرقي بالتعليم وتحسبنه في الطور المتوسط للسنة الرابعة تحديداً والواضح من الدراسة وجود التفاعل بشكل جيد بين كل من المعلم والمتعلم على حد سواء، وهذا ما أدى إلى نجاح العملية التعليمية.
This research falls under the educational domain, where we have to talk about concepts for its title terms represented in learning, teaching, educational and civil interaction in addition to the intermediate stage. We have shown the importance of interaction and its role in the educational process and the role of each of its two sides in promoting education and considering it in the intermediate phase of the fourth year in particular. It is clear from the study that there is a good interaction between the teacher and the learner alike, and this is what led to the success of the educational process
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5571
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.