Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5571
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأعبلله, خديجة
dc.contributor.authorرابحي, كلثوم
dc.contributor.authorمقدم, صديق / مؤطر
dc.date.accessioned2021-10-13T13:45:18Z
dc.date.available2021-10-13T13:45:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5571
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractيندرج هذا البحث تحت نطاق التعليمية، حيث وجب علينا أن نتكلم عن مفاهيم لمصطلحات عنوانه المتمثلة في التعلم والتعليم والتعليمية والتفاعل المدني إضافة إلى المرحلة المتوسطة، فقد بيننا أهمية التفاعل ودوره في العملية التعليمية ودور كل من طرفيها في الرقي بالتعليم وتحسبنه في الطور المتوسط للسنة الرابعة تحديداً والواضح من الدراسة وجود التفاعل بشكل جيد بين كل من المعلم والمتعلم على حد سواء، وهذا ما أدى إلى نجاح العملية التعليمية.en_US
dc.description.abstractThis research falls under the educational domain, where we have to talk about concepts for its title terms represented in learning, teaching, educational and civil interaction in addition to the intermediate stage. We have shown the importance of interaction and its role in the educational process and the role of each of its two sides in promoting education and considering it in the intermediate phase of the fourth year in particular. It is clear from the study that there is a good interaction between the teacher and the learner alike, and this is what led to the success of the educational process
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتعلمen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالتفاعل الصفيen_US
dc.titleأثر التفاعل الصفي بين المعلم والمتعلم في العملية التعليمية للطور المتوسطen_US
dc.title.alternativeمتوسطة 13 فبراير 1960 رقانen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.