Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7408
Title: اتجاهات التلاميذ في التعليم الثانوي حول جودة الحياة في ظل جائحة كورونا
Authors: مبروكي, فتيحة
صويلح, مريمة
بوفارس, عبد الرحمان / مؤطر
Keywords: علم النفس المدرسي
جودة الحياة
جائحة كورونا
التعليم الثانوي
quality of life, trends, corona pandemic
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: هدفت هذه إلى الدراسة التعرف على اتجاهات التلاميذ في التعليم الثانوي نحو جودة الحياة في ظل جائحة كوقيد 19، وللوقوف على وقائع جودة الحياة في كل المجتمعات الإنسانية وأصبحت جودة الحياة من الأهداف الرئيسية للدراسة والبحث لتحقيق النتائج والوصول إلى هدف الدراسة استخدمت الطالبتان المنهج الوصفي التحليلي وكان مجتمع الدراسة عبارة عن مجموعة من التلاميذ من ثانوية ولاية تيميمون والبالغ عددهم 96 عينة واعتمدنا على مقياس جودة الحياة وتوصلت النتائج إلى وجود مستوى متوسط لجودة الحياة لدى التلاميذ وكذا لا يوجد تأثير للمتغيرات التالية: السن والجنس والتخصص والمستوى التعليمي.
Cette étude visait à identifier les attitudes des élèves de l'enseignement secondaire envers la qualité de vie à la lumière de la pandémie de Covid 19, et à déterminer les faits de la qualité de vie dans toutes les sociétés humaines.L'étude est un groupe d'élèves du lycée Timimoun, Au nombre de 96 échantillons, et nous nous sommes appuyés sur l'échelle de qualité de vie, les résultats ont conclu qu'il existe un niveau de qualité de vie moyen pour les étudiants, et qu'il n'y a pas d'effet sur les variables suivantes : âge, sexe, spécialisation et niveau d'études. Mots-clés : qualité de vie, tendances, pandémie corona. Study summary: This study aimed to identify the attitudes of students in secondary education towards quality of life in light of the Covid 19 pandemic, and to determine the facts of quality of life in all human societies. The study is a group of students from Timimoun High School, numbering 96 samples, and we relied on the quality of life scale. The results concluded that there is an average level of quality of life for students, and there is no effect on the following variables: age, gender, specialization and educational level.
Description: تخصص علم النفس المدرسي
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7408
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.