Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7179
Title: التقويم ودوره في تنمية المهارات اللغوية لدى المتعلم في ضوء المقاربة بالكفاءة
Other Titles: السنة الثالثة ثانوي أنموذجا
Authors: دراوي, فضيلة
دراوي, مبروكة
جعفري, احمد / مؤطر
Keywords: التقويم
المهارات اللغوية
المقاربة بالكفاءات
evaluation
language skills
competency approach
Issue Date: 15-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: يعتبر التقويم من أهم استراتيجيات التعليم لكونها من أهم التقنيات في التدريس . ولعل الهدف الرئيسي من وراء هذه الدراسة هو الكشف عن مواطن الضعف والقوة لدى المتعلمين , ومحاولة العلاج النقائص لديهم لتحسين النتائج الى الافضل ، بالإضافة الى دور التقويم يساهم في تنمية المتعلمين المهارات اللغوية من حيث القراءة والكتابة والكلام والاستماع ،كما تساهم الكفاءة في التقويم عن امكانية كل تلميذ ومعارفهم المكتسبة والكشف عن مهارتهم . وتكمن مجتمع البحث في ثانوية قرين بقاسم بلحمر تامست , أما عينة البحث فكانت تتمثل في تلاميذ السنة الثالثة في جميع الشعب . وبعد تطبيق الدراسة الميدانية تبين لنا إن التقويم بأشكاله يتم تطبيقه في كل حصة دراسية.
Evaluation is one of the most important teaching strategies because it is one of the most important techniques in teaching. Perhaps the main objective behind this study is to reveal the weaknesses and strengths of the learners, and to try to remedy their shortcomings to improve the results for the better. Student and their acquired knowledge and disclosure of their skill. The research community resides in the secondary school of Qassem Belhamer Tammist, and the sample of the research was represented by the third year students in all the divisions. After applying the field study, it became clear to us that the evaluation in all its forms is applied in every lesson.
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7179
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التقويم ودوره في تنمية المهارات اللغوية.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.