Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6291
Title: دور السياسات التسويقية الحديثة في تطوير خدمات المصارف التجارية الجزائرية
Other Titles: دراسة حالة لبنك الفلاحة والتنمية الريفية وبنك الخليج لولاية أدرار
Authors: بوطارق, يوسف
بوشليل, مصطفى
عياد, ليلى / مؤطر
Keywords: الخدمات المصرفية
السياسات التسويقية المصرفية
البنوك التجارية
Banking servies,banking marketing policies, commercial banks
اقتصاد نقدي وبنكي
Issue Date: 2018
Publisher: جامعة احمد دراية -ادرار
Abstract: تهدف هذه اسة إلى توضيح الأهمية التي تلعبها السياسات التسويقية الحديثة في تطوير الخدمة المصرفية الدر ات التي يشهدها ائرية ،وذلك لغرض الرفع من مستواها التسويقي ولمواكبة التطور في البنوك التجارية الجز العمل المصرفي في ظل العولمة المالية والنقدية، طبقت هذه ال اسة على بنك الفلاحة والتنمية الريفية در – وكالة أدر ار- وبنك الخليج – ار وكالة أدر – بغرض معاينة مدى تطبيق هاذين البنكين للتسويق المصرفي ،ومدى فعالية كل تسويق عن الآخر حسب كل سياسة تسويقية مطبقة في كل وكالة لتحقيق رضا الزبون
This study aims to highlight the importance of modern marketing policies in the improvement of the banking service in the Algerian commercial banks, in order to ameliorate its marketing level and how can these banks keep up with the progress in banking in light of financial and monetary globalization. This study was conducted on the Agricultural and Rural Devlopment Bank and the Gulf Bank, the agencies of Adrar province, to examine the extent to wich these two banks are applying the banking marketing and its efectivness according to the applied marketing to achieve customer satisfaction.
Description: اقتصاد نقدي وبنكي
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6291
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور السياسات التسويقية الحديثة.pdf8.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.