Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6291
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوطارق, يوسف
dc.contributor.authorبوشليل, مصطفى
dc.contributor.authorعياد, ليلى / مؤطر
dc.date.accessioned2022-02-08T11:17:21Z
dc.date.available2022-02-08T11:17:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6291
dc.descriptionاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه اسة إلى توضيح الأهمية التي تلعبها السياسات التسويقية الحديثة في تطوير الخدمة المصرفية الدر ات التي يشهدها ائرية ،وذلك لغرض الرفع من مستواها التسويقي ولمواكبة التطور في البنوك التجارية الجز العمل المصرفي في ظل العولمة المالية والنقدية، طبقت هذه ال اسة على بنك الفلاحة والتنمية الريفية در – وكالة أدر ار- وبنك الخليج – ار وكالة أدر – بغرض معاينة مدى تطبيق هاذين البنكين للتسويق المصرفي ،ومدى فعالية كل تسويق عن الآخر حسب كل سياسة تسويقية مطبقة في كل وكالة لتحقيق رضا الزبونen_US
dc.description.abstractThis study aims to highlight the importance of modern marketing policies in the improvement of the banking service in the Algerian commercial banks, in order to ameliorate its marketing level and how can these banks keep up with the progress in banking in light of financial and monetary globalization. This study was conducted on the Agricultural and Rural Devlopment Bank and the Gulf Bank, the agencies of Adrar province, to examine the extent to wich these two banks are applying the banking marketing and its efectivness according to the applied marketing to achieve customer satisfaction.
dc.publisherجامعة احمد دراية -ادرارen_US
dc.subjectالخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectالسياسات التسويقية المصرفيةen_US
dc.subjectالبنوك التجاريةen_US
dc.subjectBanking servies,banking marketing policies, commercial banksen_US
dc.subjectاقتصاد نقدي وبنكيen_US
dc.titleدور السياسات التسويقية الحديثة في تطوير خدمات المصارف التجارية الجزائريةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة لبنك الفلاحة والتنمية الريفية وبنك الخليج لولاية أدرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور السياسات التسويقية الحديثة.pdf8.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.