Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCHADD, Meryem-
dc.contributor.authorELHAMDOU, Amina-
dc.contributor.authorKANDSI, Abdelli / Rapporteur-
dc.date.accessioned2021-10-24T08:28:39Z-
dc.date.available2021-10-24T08:28:39Z-
dc.date.issued2021-07-13-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5634-
dc.descriptionDidactique du FLEen_US
dc.description.abstractL’enseignement hybride occupe une place primordial dans les pratiques de l’enseignement / apprentissage en didactique du FLE en plein crise sanitaire (COVID-19). Notre travail présente une étude comparative entre l’enseignement présentiel et l’enseignement distanciel, cette comparaison traite les caractéristiques et les difficultés rencontrées par les étudiants dans chaque type. Cette recherche vise à connaitre l’efficacité de ce nouvel mode (l’enseignement hybride) au département de langue française notamment les étudiants de 2ème année master.en_US
dc.description.abstractHybrid education occupies a key place in the teaching / learning practices of teaching French as a foreign language especially during this health crisis of (COVID-19). Our work presents a comparative study between in-person and distance education. This comparison addresses the characteristics and difficulties encountered by students in each type of education. The research aims at understanding the effectiveness of this new fashion (hybrid education) in the French Language Department, in particular for 2nd year Master level students.
dc.description.abstractيحتل التعليم الهجين مكانًا رئيسيًا في ممارسات التعليم/ التعلم للغة الفرنسية كلغة أجنبية خاصة أثناء هذه الأزمة الصحية لفيروس كورونا, يقدم عملنا هذا مقارنة بين التعليم الحضوري و التعليم عن بعد، و تتناول هذه المقارنة الخصائص و الصعوبات التي يواجهها الطلاب في كل نوع منهما.يهدف هذا البحث إلى فهم فعالية هذا النوع الجديد (التعليم الهجين) في قسم اللغة الفرنسية، و لاسيما لطلاب الثانية ماستر.
dc.publisherUNIVERSITE AHMED DRAIA- ADRARen_US
dc.subjectenseignement hybrideen_US
dc.subjectenseignement présentielen_US
dc.subjectenseignement distancielen_US
dc.subjectla pandémie COVID-19en_US
dc.subjecthybrid educationen_US
dc.subjectface-to-face educationen_US
dc.subjectdistance educationen_US
dc.subjectCOVID-19 weighten_US
dc.subjectالتعليم الهجينen_US
dc.subjectالتعليم الحضوريen_US
dc.subjectالتعليم عن بعدen_US
dc.subjectجائحة كوروناen_US
dc.titleL’enseignement/ apprentissage du FLE hybride entre le système présentiel et le système distancielen_US
dc.title.alternativecas des étudiants de 2ème année master université d’Adrar.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.