Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5630
Title: PREVALENCE AND REASONS OF CODE SWITCHING IN ALGERIAN EFL CLASSES
Other Titles: Case Study: 1st Year Learners in Two Secondary Schools in Timimoun
Authors: Almamma, Hala Asma
LAHMAR, Mohamed / Superviseur
Keywords: PREVALENCE
REASONS
CODE SWITCHING
ALGERIAN
التناوب اللغوي
ظاهرة اجتماعية لغوية
تعليم اللغة الإنجليزية
تيميمون
الجزائر
Issue Date: 28-Jul-2021
Publisher: UNIVERSITE AHMED DRAIA- ADRAR
Abstract: Code-switching as a sociolinguistic phenomenon has highly spread in the Algerian EFL classrooms. The research attempts to examine code-switching and its functions in the Algerian EFL classrooms and discover the factors that lead both teachers and learners to code-switch between English and their mother tongue. The latter can be Arabic or Zenete in the studied region. In rare cases, it might be French. For undertaking this piece of research, a survey will be conducted to collect numerical data through the use of questionnaires handed to 2 Secondary Schools’ teachers and learners in Timimoun. The research is an analysis to learners’ and teachers’ communication in EFL classes. It is a quantitative research that gives numerical data about the use of code switching, its frequency, and its reasons. The sample consists of one hundred and twenty (120) learners and 5 teachers. The findings of the study are given in details and interpreted in the last section proving the existence of code-switching in EFL classes in Timimoun and measuring its frequency. The final aim of the study is to reveal the attitude of both teachers and learners towards code-switching during English sessions but there is no doubt that measuring attitudes needs extra research.
انتشر التناوب اللغوي كظاهرة اجتماعية لغوية بشكل كبير في فصول تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. يحاول البحث فحص وجود التناوب اللغوي ووظائفه اثناء تعليم وتعلم اللغة الانجليزية أثناء الحصص المؤطرة ضمن التعليم العمومي في الجزائر واكتشاف العوامل التي تقود المعلمين والمتعلمين إلى التبديل بين اللغة الإنجليزية ولغتهم الأم. يمكن أن تكون الأخيرة عربية أو زناتية في المنطقة المدروسة. في حالات نادرة ، قد تكون اللغة الأم هي اللغة الفرنسية. لإجراء هذا البحث ، سيتم إجراء مسح لجميع البيانات الرقمية التي جمعت من خلال استخدام الاستبيانات التي تم تسليمها إلى مدرسين ومتعلمين في مدرستين ثانويتين بتيميمون. البحث عبارة عن تحليل لتواصل المتعلمين والمعلمين أثناء حصص اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وهو بحث كمي يعطي بيانات حول دوافع استخدام التناوب اللغوي وتكراره وأسبابه. تتكون العينة من مائة وعشرين (120) متعلمًا و 5 أساتذة في الثانويتين. تم تقديم نتائج الدراسة بالتفصيل وتم تفسيرها في القسم الأخير لإثبات وجود التناوب اللغوي أثناء تدريس وتعلم اللغة الانجليزية في حصصها المخصصة وقياس تواترها . الهدف النهائي من الدراسة هو الكشف عن موقف كل من المعلمين والمتعلمين اتجاه التناوب اللغوي أثناء الحصص ولكن ليس هناك شك في أن قياس المواقف يحتاج إلى مزيد من البحث.
Description: linguistics and didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5630
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prevalence and Reasons of Code Switching in Algerian EFL Classes.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.