Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2903
Title: مواصفات البيئة المدرسية المحققة لجودة الحياة في المؤسسات التعلمية
Other Titles: دراسة ميدانية ببعض ابتدائيات ولاية ادرار
Authors: قرزو, عبد المجيد
طلحاوي, إبراهيم
أغيات, سالمة / مؤطر
Keywords: علم النفس المدرسي
جودة الحياة
البيئة المدرسية
school environment
quality of life
school environment
quality of life
Issue Date: 2019
Publisher: جامعة أحمد دراية -ادرار
Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على البيئة المدرسية المحققة لجودة الحياة في المؤسسات التعليمية، والكشف عن العلاقة بين البيئة المدرسية وجودة الحياة، كما هدفت الدراسة إلى معرفة مستوى تأثير البيئة المدرسية في جودة الحياة لدى المؤسسات التعليمية، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدام الطالبين المنهج الوصفي التحليلي، وكان مجتمع الدراسة عبارة عن مجموعة من معلمي المدرسة الابتدائية لولاية ادرار والبالغ عددهم (119) معلما ومعلمة، ، و اعتمدنا على مقياسين هما مقياس البيئة المدرسية ومقياس جودة الحياة وبعد التطبيق اظهرت النتائج أنه يوجد تأثير دالا احصائيا للبيئة المدرسية على جودة الحياة
The study aimed to identify the school environment achieved for quality of life in educational institutions, and to reveal the relationship between the school environment and quality of life. The study aimed to know the level of the impact of the school environment on the quality of life in educational institutions. To achieve the objectives of the study, The study is a group of teachers of the elementary school of the state of Adrar (119) teachers and teachers, and we relied on two measures, namely the school environment scale
URI: http://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2903
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.