Title: | فعالية الاتصال بالمؤسسات الناشئة دراسة ميدانية بمؤسسة التوصيل كازي تور |
Author: | كرومي, عبد الكريم; قاسمي, محمد عبد الرحمن; أم الغيث, عائشة / مؤطر |
Abstract: |
أملنا في هذه الدراسة الى إبراز فاعلية الاتصال في المؤسسات الناشئة وتبيان إن كانت وسائل الاتصال المستخدمة في المؤسسة محل الدراسة تساهم في تسهيل إدارة الخدمات المقدمة للزبون حيث قمنا بهذه الدراسة في مؤسسة كازي تور للتوصيل السريع فرع ادرار كما ركزنا على كيفية تقوية الاتصال وتوطيده بين المؤسسة والزبون لكسب ولائه فقد اجريت هذه الدراسة على جميع عمال المؤسسة واستخدمنا في ذلك المنهج الوصفي التحليلي الذي يتلاءم مع موضوعنا وقد استعملنا أداة الاستبيان والمقابلة لجمع المعلومات والبيانات لدراستنا وتوصلت الدراسة إلى أن للاتصال فاعلية كبيرة في تفسير المؤسسات الناشئة وضمان نجاحها فلتطوير الشركات الناشئة والرقي بها يجب تقوية العلاقات بين العمال فيما بينهم وايضا فيما بينهم وبين الزبائن. We hope in this study to highlight the effectiveness of communication in startups and to show whether the means of communication used in the institution under study contribute to facilitating the management of services provided to the customer. We conducted this study at the Kazi Tour Express Delivery Corporation, Adrar branch, and we focused on how to strengthen the connection between the corporation and the customers to gain their loyalty. This study was conducted on all the employees of the organization and we used the descriptive and analytical approach that fits with our subject. We used the questionnaire and interview tools to collect data and information for our study. The study found that communication is very effective in managing startups and ensuring their success. So to develop startups, the relations between workers must be strengthened, as well as between workers and customers. |
Description: | تنظيم وعمل |
URI: | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/8648 |
Date: | 2023 |
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
فعالية الإتصال بالمؤسسات الناشئة.pdf | 5.671Mb |
View/ |