Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/8648
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكرومي, عبد الكريم-
dc.contributor.authorقاسمي, محمد عبد الرحمن-
dc.contributor.authorأم الغيث, عائشة / مؤطر-
dc.date.accessioned2023-10-16T10:39:43Z-
dc.date.available2023-10-16T10:39:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/8648-
dc.descriptionتنظيم وعملen_US
dc.description.abstractأملنا في هذه الدراسة الى إبراز فاعلية الاتصال في المؤسسات الناشئة وتبيان إن كانت وسائل الاتصال المستخدمة في المؤسسة محل الدراسة تساهم في تسهيل إدارة الخدمات المقدمة للزبون حيث قمنا بهذه الدراسة في مؤسسة كازي تور للتوصيل السريع فرع ادرار كما ركزنا على كيفية تقوية الاتصال وتوطيده بين المؤسسة والزبون لكسب ولائه فقد اجريت هذه الدراسة على جميع عمال المؤسسة واستخدمنا في ذلك المنهج الوصفي التحليلي الذي يتلاءم مع موضوعنا وقد استعملنا أداة الاستبيان والمقابلة لجمع المعلومات والبيانات لدراستنا وتوصلت الدراسة إلى أن للاتصال فاعلية كبيرة في تفسير المؤسسات الناشئة وضمان نجاحها فلتطوير الشركات الناشئة والرقي بها يجب تقوية العلاقات بين العمال فيما بينهم وايضا فيما بينهم وبين الزبائن.en_US
dc.description.abstractWe hope in this study to highlight the effectiveness of communication in startups and to show whether the means of communication used in the institution under study contribute to facilitating the management of services provided to the customer. We conducted this study at the Kazi Tour Express Delivery Corporation, Adrar branch, and we focused on how to strengthen the connection between the corporation and the customers to gain their loyalty. This study was conducted on all the employees of the organization and we used the descriptive and analytical approach that fits with our subject. We used the questionnaire and interview tools to collect data and information for our study. The study found that communication is very effective in managing startups and ensuring their success. So to develop startups, the relations between workers must be strengthened, as well as between workers and customers.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالاتصالen_US
dc.subjectالاتصال التنظيميen_US
dc.subjectالمؤسسات الناشئةen_US
dc.subjectأمان البيناتen_US
dc.subjectطرق الإتصالen_US
dc.subjectالإعلاناتen_US
dc.subjectتحديثات الأمانen_US
dc.titleفعالية الاتصال بالمؤسسات الناشئة دراسة ميدانية بمؤسسة التوصيل كازي تورen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
فعالية الإتصال بالمؤسسات الناشئة.pdf5.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.