Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7817
Title: First year English Students’ writing level of English: between the Predicted level and Real level ,case study
Other Titles: Student at Adrar University
Authors: Nadjari, Fatiha
KEDDOUCI, Othmane / Supervised
Keywords: in linguistics and Didactics
language
writing
grammar
English
اللغة ، الكتابة ، القواعد ، اللغة الإنجليزية.
Issue Date: 2021
Publisher: University Ahmed DRAIA of Adrar
Abstract: Learning a language is based on mastering its four skills. Writing is one of those skills; it is defined as translating one’s ideas and thoughts into a written language using language symbols. Scholars agreed that learning to write is not an easy task, but rather a difficult challenge because it is a complex process governed by a number of rules and conditions such as using proper punctuation, using appropriate language, and adhering to grammatical rules. Learning writing skills is done in stages with students at each level learning some specific writing rules based on their mental abilities in order to reach a curtain level toward mastering the writing skill completely. So, before they begin to teach, teachers must create a course plan that includes a predicted level that they hope to achieve with their students. The current study is based on the hypothesis that the real writing level of English first year students is significantly lower than the predicted level .The goal of this research is to investigate the true level of students. For this purpose, we will first investigate the Algerian English educational curriculum of students in their final year of secondary school. In order to get an idea of their writing predicted level, this is an important step in our research because students in their final year of secondary school are those who will be first year university students. In order to know their writing level during secondary school will help us to examine their present level at university and compare between what is real and what is predicted. To make this study, two basic research instruments were used .First, the questionnaire was handed in to students of English first year to collect information about their written production. Second, the students’ exam papers assessment, in which we get a clear idea about the students’ writing errors and performance. The identification of the students’ real level of writing can helps teachers to develop their ways in teaching the writing skill inside classrooms. It also helps at raising the quality of the written production
يعتمد تعلم اللغة على إتقان مهاراتها الأربع. الكتابة هي إحدى تلك المهارات. يتم تعريفه على أنه ترجمة الأفكار والأفكار إلى لغة مكتوبة باستخدام رموز اللغة. اتفق العلماء على أن تعلم الكتابة ليس بالمهمة السهلة ، ولكنه بالأحرى تحد صعب لأنه عملية معقدة يحكمها عدد من القواعد والشروط مثل استخدام علامات الترقيم المناسبة ، واستخدام اللغة المناسبة ، والالتزام بالقواعد النحوية. يتم تعلم مهارات الكتابة على مراحل مع تعلم الطلاب في كل مستوى بعض قواعد الكتابة المحددة بناءً على قدراتهم العقلية من أجل الوصول إلى مستوى الستارة نحو إتقان مهارة الكتابة تمامًا. لذلك ، قبل البدء في التدريس ، يجب على المعلمين إنشاء خطة دورة تتضمن مستوى متوقعًا يأملون في تحقيقه مع طلابهم. تعتمد الدراسة الحالية على فرضية أن مستوى الكتابة الحقيقي لطلاب السنة الأولى باللغة الإنجليزية أقل بكثير من المستوى المتوقع ، والهدف من هذا البحث هو التحقق من المستوى الحقيقي للطلاب. لهذا الغرض ، سنبحث أولاً في المناهج التعليمية الجزائرية للغة الإنجليزية للطلاب في السنة الأخيرة من المدرسة الثانوية. من أجل الحصول على فكرة عن المستوى المتوقع لكتابتهم ، فهذه خطوة مهمة في بحثنا لأن الطلاب في السنة الأخيرة من المدرسة الثانوية هم من سيكونون طلاب السنة الأولى بالجامعة. من أجل معرفة مستوى كتابتهم خلال المرحلة الثانوية سوف يساعدنا في فحص مستواهم الحالي في الجامعة والمقارنة بين ما هو حقيقي وما هو متوقع. ولإجراء هذه الدراسة ، تم استخدام أداتين أساسيتين للبحث: أولاً ، تم تسليم الاستبيان لطلاب السنة الأولى في اللغة الإنجليزية لجمع المعلومات حول إنتاجهم الكتابي. ثانيًا ، تقييم أوراق امتحان الطلاب ، حيث نحصل على فكرة واضحة عن الأخطاء الكتابية للطلاب وأدائهم. يمكن أن يساعد تحديد المستوى الحقيقي للكتابة لدى الطلاب المعلمين على تطوير طرقهم في تدريس مهارة الكتابة داخل الفصول الدراسية. كما أنه يساعد في رفع جودة الإنتاج المكتوب.
Description: Degree in linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7817
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
first year english students' writing level of english.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.