Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبولغيتي, رقية
dc.contributor.authorدليمي, عائشة
dc.contributor.authorسماني, مراد / مؤطر
dc.date.accessioned2023-05-11T08:53:17Z
dc.date.available2023-05-11T08:53:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7813
dc.descriptionتخصص: علم النفس المدرسيen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية للكشف عن العلاقة بين قلق الامتحان والدافعية للإنجاز لدى طلاب البكالوريا حيث تمت الدراسة الميدانية بثانويات ادرار على عينة مكونة من ( 60 ) طالب من شعبة علوم تجريبية ، آداب وفلسفة ، لغات أجنبية ، تسيير واقتصاد . وبعد تطبيق المقاييس تمت المعالجة الإحصائية للنتائج المتحصل عليها وفق برنامج spss وتوصلنا إلى النتائج التالية : ـ لا توجد علاقة إرتباطية دالة إحصائيا بين قلق الامتحان والدافعية للإنجاز . ـ توجد علاقة دالة إحصائيا في قلق الامتحان حسب الجنس . ـ لا توجد علاقة دالة إحصائيا في دافعية الإنجاز حسب الشعبة .en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à révéler la relation entre l'anxiété des examens et la motivation à réussir chez les élèves du baccalauréat, où l'étude de terrain au lycée d'Adrar a été menée sur un échantillon de (60) élèves du Département des sciences expérimentales, arts et philosophie, langues étrangères, gestion et économie. Après application des normes, les résultats obtenus ont été traités statistiquement selon le programme spss, et nous avons atteint les résultats suivants : Il n'y a pas de corrélation statistiquement significative entre l'anxiété face aux tests et la motivation à réussir. Ilexisteune relation statistiquement significative dans l'anxiété des examens selon le sexe. Il n'y a pas de relation statistiquement significative dans la motivation de réussite par division. les mots clés
dc.description.abstractThe current study aims to reveal the relationship between exam anxiety and achievement motivation among baccalaureate students, where the field study at Adrar High School was conducted on a sample of (60) students from the Department of Experimental Sciences, Arts and Philosophy, foreign languages, management and economics. After applying the standards, the obtained results were statistically treated according to the spss program, and we reached the following results: There is no statistically significant correlation between test anxiety and achievement motivation. There is a statistically significant relationship in exam anxiety according to gender. There is no statistically significant relationship in achievement motivation by division. key words
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectعلم النفس المدرسيen_US
dc.subjectالدافعية للإنجازen_US
dc.subjectتلاميذ البكالورياen_US
dc.subjectachievement motivation, baccalaureate studentsen_US
dc.subject.ddcAnxiété des examens, motivation à réussir, élèves du baccalauréat الترجمة طويلة جدًا ولا يمكن حفظها.
dc.titleقلق الامتحان وعلاقته بالدافعية للإنجاز لدى تلاميذ طور الثالث ثانويen_US
dc.title.alternativeبثانويات ادرار أنموذجاًen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة قلق الامتحان وعلاقته بالدافعية للانجاز.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.