Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوزائد, سهام-
dc.contributor.authorعلاوي, وردة-
dc.contributor.authorمشري, الطاهر / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-10-05T09:02:10Z-
dc.date.available2022-10-05T09:02:10Z-
dc.date.issued2022-06-08-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6737-
dc.descriptionتعليمية اللّغاتen_US
dc.description.abstractحاولنا في هذا البحث تناول موضوع "دور الوسائل التعليمية في تنمية المهارات لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية - نموذجا - حيث كان الاعتماد على خطة مكونة من مقدمة، مدخل فصلين وخاتمة تجاه المدحل معلون پمفاهيم في العملية التعليمية وقد ضم أهم المصطلحات التي تخص الموضوع من المفهوم التعليمية ، التعلم والتعليم والتدريس والمعلم، المتعلم، المحتوی) ثم الفصل الأول جاء تحت عنوان ماهية الوسائل التعليمية وقد اقتصرت هذه الأخيرة على مفهوم الوسائل التعليمية لغة و اصطلاحا، خصائص الوسائل التعليمية، انواع الوسائل التعليمية شروط استخدام الوسائل التعليمية دور الوسائل التعليمية في تطوير العملية التعليمية ،أهمية الوسائل التعليمية ودعمنا هذا الفصل بدراسة ميدانية تناولنا فيها الإجراءات الميدانية لهذه الدراسة ثم تحليل هذه المعطيات ووضع هذه البيانات في جداول واستخلاص النتائج.وفي أخر البحث بخاتمة احتوت أهم النتائج المتوصل إليها من هاته الدراسةen_US
dc.description.abstractIn this research, we tried to address the theme "The role of educational means in the development of skills among primary school students - a model - where the reliance on a plan consisting of an introduction, the entrance of two chapters and a conclusion towards the resource with concepts in the educational process has included the most important terms related to the subject of the educational concept, learning, education, teaching and teacher, learner, contained) Then the first chapter came under the title of what educational means and the latter was limited on the concept of educational means as a language and terminology, the characteristics of educational means, Types of educational means, conditions for the use of educational means, the role of educational means in the development of the educational process, the importance of educational means We supported this chapter with a field study in which we addressed the field procedures for this study and then analysed these data and put these data in tables and draw conclusions. The follow-up to the research with a conclusion contained the most important findings of this study
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالتعلمen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالتدريسen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالمحتوىen_US
dc.subjecteducationalen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectcontenten_US
dc.titleدور الوسائل التعليمية في العملية التربوية الكتاب المدرسي أنموذجاًen_US
dc.title.alternativeالسنة الاولى ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الوسائل التعليمية في العملية التربوية .pdf3.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.