Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorضيفاني, زينب-
dc.contributor.authorهداجي, عبد الجليل / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-06-15T08:01:18Z-
dc.date.available2022-06-15T08:01:18Z-
dc.date.issued2022-06-01-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6414-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور إدارة المعرفة في تحسين الأداء الوظيفي، ولتحقيق هدف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي وأسلوب التحليل وأداة الاستبيان لجمع البيانات، حيث تم توزيع أداة الاستبيان على مجتمع الدراسة المتمثل في إطارات وعمال مديرية توزيع الكهرباء والغاز بأدرار. إذ تم توزيع 180 استبيان واسترجاع 163 استبيان صالح للتحليل الإحصائي. وبالاعتماد على برنامج spss v 26 في تحليل استبيان الدراسة تم التوصل إلى مجموعة من النتائج أهمها أنه يوجد أثر دال إحصائياً لعمليات إدارة المعرفة على الأداء الوظيفي عند مستوى معنوية (α ≤ 0.05) مما يؤكد على أن إدارة المعرفة تساهم في تحسين الأداء الوظيفي بمديرية توزيع الكهرباء والغاز بأدرار.en_US
dc.description.abstractThis study aims to identify the role of knowledge management in improving job performance, and to achieve the goal of the study, the descriptive approach, the method of analysis, and the questionnaire tool were used to collect data. 180 questionnaires were distributed and 163 valid questionnaires were retrieved for statistical analysis. Relying on the spss v 26 program in analyzing the study questionnaire, a set of results were reached, the most important of which is that there is a statistically significant effect of knowledge management processes on job performance at a significant level (α ≤ 0.05), which confirms that knowledge management contributes to improving job performance in the Electricity Distribution Directorate And gas in Adrar.
dc.description.abstractThis study aims to identify the role of knowledge management in improving job performance, and to achieve the goal of the study, the descriptive approach, the method of analysis, and the questionnaire tool were used to collect data. 180 questionnaires were distributed and 163 valid questionnaires were retrieved for statistical analysis. Relying on the spss v 26 program in analyzing the study questionnaire, a set of results were reached, the most important of which is that there is a statistically significant effect of knowledge management processes on job performance at a significant level (α ≤ 0.05), which confirms that knowledge management contributes to improving job performance in the Electricity Distribution Directorate And gas in Adrar.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectإدارة المعرفةen_US
dc.subjectالأداء الوظيفيen_US
dc.subjectتحسين الأداءen_US
dc.subjectالكهرباء والغازen_US
dc.subjectمديرية توزيع الكهرباء والغازen_US
dc.subjectKnowledge Managementen_US
dc.subjectJob Performanceen_US
dc.subjectImprove the performanceen_US
dc.subjectElectricity Direction Directorate And Gasen_US
dc.titleدور عمليات إدارة المعرفة في تحسين الأداء الوظيفيen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مديرية توزيع الكهرباء والغاز بأدرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور عمليات إدارة المعرفة في تحسين الأداء الوظيفي.pdf18.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.