Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6387
Title: | تسيير المحفظة المالية بإستخدام التعلم العميق كمنهجية لتحسين إتخاذ القرار المالي |
Authors: | وزان, عبد الكريم بوزيدي, كبيرة مصطفاوي, سفيان / مؤطر |
Keywords: | التعلم العميق المحفظة المالية القرار الإستثماري deep learning portfolio investment decision |
Issue Date: | 31-May-2022 |
Publisher: | جامعة احمد دراية - ادرار |
Abstract: | تعالج هذه الدراسة إشكالية ما مدى مساهمة التعلم العميق في تحسين إتخاذ القرار الإستثماري للمحفظة المالية؟ ،و مقارنة هذه التقنية الحديثة مع الطرق التقليدية .
ويهدف هذا الموضوع من خلال المنهج الوصفي التحليلي إلى محاولة التعرف على التعلم العميق و طريقة إستخدامه في المحفظة المالية من أجل الوصول إلى المحفظة المالية المثلى بأعلى عائد ممكن و درجة مخاطرة أقل ،كما توصلنا إلى نتائج تؤكد فعلا أن هذه التقنية تساهم بالشكل كبير في تحسين أداء المحفظة المالية ،فالتعلم العميق هو جزء من الذكاء الإصطناعي الذي بدوره قادر على حل المشاكل المعقدة متفوقا على الإنسان في كثير من الأحيان. This study addresses the problem of the extent to which deep learning contributes to improving the investment decision-making of the financial portfolio? And comparing this modern technology with traditional methods. This topic aims, through the descriptive analytical approach, to try to identify deep learning and how to use it in the financial portfolio in order to reach the optimal financial portfolio with the highest possible return and a lower degree of risk. Financial portfolio, deep learning is part of artificial intelligence, which in turn is able to solve complex problems, often outperforming humans. |
Description: | اقتصاد بنكي ونقدي |
URI: | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6387 |
Appears in Collections: | Mémoires de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تسيير المحفظة المالية بإستخدام التعمم العميق.pdf | 1.9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.