Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5952
Title: الإشهار بين التمويل والتأثير على السياسة التحريرية للصحف الجزائرية
Other Titles: تحليل مضمون جريدة الشروق اليومي
Authors: باعزيز, مولاي الشريف
هيدور, محمد
كعواش, عبد الرحمان / مؤطر
Keywords: الاشهار
المؤسسة الصحفية
التمويل
السياسة التحريرية
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: يعد موضوع دور الإشهار في تمويل المؤسسة الصحفية من المواضيع الهامة والمعبرة عن مدى مساهمة الإشهار في تحقيق التوازن المالي للمؤسسات الصحفية،حيث لايمكن للصحف سواء كانت صحف عمومية أو صحف خاصة الاستغناء عن الإشهار. فالإشهار في شقه الاقتصادي والمالي أصبح ظاهرة مالية وهو الركيزة الأساسية لتطوير المؤسسات الصحفية،حيث ان العاملين في هذه المؤسسات يعتمد في تغطية أجورهم على الاستثمار المالي للإشهار،وهذا ماتوصلت إليه دراستنا الى أن الإشهار يلعب دورا مهما في تمويل قطاع الصحافة المكتوبة.
The issue of the role of advertising in financing the press institution is one of the important topics that expresses the extent to which advertising contributes to achieving the financial balance of press institutions, as newspapers, whether they are public newspapers or private newspapers, cannot dispense with advertising. Advertising in its economic and financial apartment has become a financial phenomenon and is the mainstay for the development of press institutions, as the workers in these institutions depend, in covering their wages, on the financial investment of advertising, and this is what our study concluded that advertising plays an important role in financing the written press sector.
Description: صحافة مكتوبة والكترونية
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5952
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الاشهار بين التمويل.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.