Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5600
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوحسي, عبد العزيز-
dc.contributor.authorاقصاصي, عبد القادر / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-10-18T06:54:04Z-
dc.date.available2021-10-18T06:54:04Z-
dc.date.issued2021-07-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5600-
dc.descriptionقانون الاعمالen_US
dc.description.abstractفي خضم التعامل التجاري وتهافت المتعاملين الاقتصاديين على تحقيق أكبر نسبة ربح وعدم التوازن في العلاقات بين المحترفين أو المتدخلين والمستهلكين وهذا بسبب ذلك المساوات والاختلاف بينهم وبين المستهلكين في درجة لمعرفة والدراية بحقيقة السلعة أو الخدمة، حيث نجد أن المتدخلين يعرفون جيدا الخصائص المميزة للمنتوجات أو الخدمات بحكم اختصاصهم التجاري عكس المستهلكين الذين ىيجهلون طبيعةهذه المنتوجات أو الخدمات لاسيما أمام التطور العلمي وتقدم الاختراعات ومن هنا أصبحت ضرورية إلزام المتدخل التزام بإعلام وإعلان المستهلك بطبيعة المنتج قبل التعاقد وهذا ما دفع المشرع أن يقر أكبر حماية للمستهلك حتى قبل إبرام العقد .en_US
dc.description.abstractIn the midst of trade and economic dealers are afraid to achieve the greatest profit rate and non-balance in relations between professionals, entrepreneurs and consumers, because of that consumers and differences between them and consumers in a degree to know and know about the same item or service. Commercial jurisdiction reverse consumers who do not like these products or services, especially in front of scientific development and offer inventions and here has become necessary to oblige the entry into charge and consumer advertising in the nature of the product before contracting and this is what prompted the legislature to recognize the largest protection of the consumer even before concluding the contract.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالالتزام بالإعلامen_US
dc.subjectالالتزامen_US
dc.subjectالإعلامen_US
dc.subjectالالتزام بالإعلانen_US
dc.subjectالمستهلكen_US
dc.subjectالمتدخلen_US
dc.subjectPaintingen_US
dc.subjectinterferenceen_US
dc.subjectadherence to advertising, consumeren_US
dc.titleحماية المستهلك في المرحلة السابقة على التعاقدen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
حماية المستهلك في المرحلة السابقة على التعاقد.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.