Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5421
Title: آداب المعلم والمتعلم وأثرهما في عملية التّعليم والتّعلم
Other Titles: الطور الثّانوي أنموذجاً
Authors: جماد, حيجة
يعيشي, مريمة
جعفري, احمد / مؤطر
Keywords: أداب
معلم
متعلم
تعليم
تعلّم
literature
teacher
learner
teaching
learning
Issue Date: 11-Jul-2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تناولنا في هذا البحث موضوع آداب المعلم والمتعلم وأثرهما في عملية التعليم والتعلم- الطور الثانوي أنموذجاً. لقد حاولنا الوقوف في موضوعنا هذا على آداب كل من المعلم والمتعلم وعلاقتهما في العملية التعليمية، قسمناه إلى قسمين: القسم الأول نظري قمنا فيه بتقديم دراسة نظرية للمحتوى من حيث المفاهيم والتركيز على بعض آداب للمعلم والمتعلم التي يجب عليهم التحلي بيهم مع ابراز العلاقة بينهما. والقسم الثاني تطبيقي قمنا فيه بتحليل لاستبيانات موجهة لمعلمين والمتعلمين من التعليم الثانوي ليبدواْ آرائهم حول هذا الموضوع. ثم ملخص هذا البحث إلى مجموعة من النتائج والاقتراحات.
In this research, we dealt with the subject of teacher and learner etiquette and their impact on the teaching and learning process - the secondary stage as a model. We have tried to stand in our topic on the etiquette of both the teacher and the learner and their relationship in the educational process, we divided it into two parts: The first section is theoretical in which we presented a theoretical study of the content in terms of concepts and focus on some of the etiquette for the teacher and the learner that they must display while highlighting the relationship between them. The second part is practical, in which we analyzed questionnaires directed to teachers and learners of secondary education to express their opinions on this subject. Then this research is summarized into a set of results and suggestions.
Description: تعيلمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5421
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.