Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن الشيخ, زهرة-
dc.contributor.authorبايشي, عبد الحميد / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-04-04T07:22:41Z-
dc.date.available2021-04-04T07:22:41Z-
dc.date.issued2020-11-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5041-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى ابراز دور الاتصال الخارجي في تحسين صورة المؤسسة لدى زبائنها، ودورها الصورة الجيدة في الاحتفاظ بالزبائن وكسب ثقتهم عن طريق الاتصال الفعال وتوطيد العلاقة بينهم بتحقيق رغباتهم وكسب رضاهم، باتخاذ إجراءات جديدة تتماشى مع متطلباتهم ، ومن ثم كسب المؤسسة مكانة متميزة في أذهان متعامليها. وتوصلت الدراسة الى وجود علاقة ارتباط بين الاتصال الخارجي وصورة المؤسسة، حيث تسعى هذه الأخيرة الى تحسين كافة أنواع الاتصال وتوفير وتنويع اساليبها لتغطية متطلبات زبائنها، باعتبار ان الزبون هو حجر الأساس لتطور أي مؤسسة.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to highlight the role of external communication in improving the image of the institution among its customers, and its role in the good image in retaining customers and gaining their trust through effective communication and strengthening the relationship between them by achieving their desires and gaining their satisfaction, by taking new measures in line with their requirements, and then gaining the institution a distinguished position in the minds Their customers. The study concluded that there is a relationship between external communication and the image of the institution, as the latter seeks to improve all types of communication and to provide and diversify its methods to cover the requirements of its customers, given that the customer is the cornerstone of the development of any institution.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالاتصال الخارجيen_US
dc.subjectصورة المؤسسةen_US
dc.subjectالزبونen_US
dc.subjectمؤسسة اتصالات الجزائرen_US
dc.subjectExternal contacten_US
dc.subjectEnterprise imageen_US
dc.subjectthe customeren_US
dc.subjectAlgeria Telecom Corporationen_US
dc.titleدور الاتصال الخارجي في تحسين صورة المؤسسة لدى زبائنهاen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر_ ــ وكالة ادرارــ_en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.