Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/3536
Title: التدريس بالمقاربة النصية وأثره في تعليم نشاطات اللغة العربية
Other Titles: دراسة ميدانية من وجهة معلمي السنة الثالثة ابتدائي المقاطعة رقم 01 أدرار أنموذجاً
Authors: بن با, صافية
خدير, المغيلي / مؤطر
Keywords: تعليمية اللغة العربية
منهاج التدريس
المقاربة النصية
الأنشطة التعليمية
المعلم
المتعلم
Textual approach
The curriculum
Text
Educational activities
Teaching
The learner
Issue Date: 8-Jan-2020
Publisher: جامعة أحمد دراية -ادرار
Abstract: حظيت مناهج اللغة العربية باهتمام كبير من قبل واضعيها، فقامت على مجموعة من المبادئ التي من شأنها النهوض بالدراسات العملية التعليمية وإنجاحها، فكانت من بينها مبدأ التدريس بالمقاربة النصية كمقاربة تعليمية تقوم على دراسة النص وتحليله من الداخل، أي في مستوياته الصوتية والصرفية والدلالية والتركيبية، وكونه المنطلق الأساس لجميع الأنشطة التعليمية المقررة، والعامل المهم لإكساب المتعلمين مختلف الممارسات اللغوية، والقدرة على إنتاج نصوص على منواله.
The Arabic language has a huge importance by its programmers. Therefore, its is based on certain principals that can improve and flourish the scientific and educational studies. Among these principals, teaching with a textual approach as an educational approach with is based on studying the text and its internal analysis its phonetic, grammatical, contextual and synthetic levels. Furthermore, this approach represent the most essential for all the educational activities, and the most important factor that provides the learners different linguistic practices, and the ability to produce similar texts.
URI: http://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/3536
Appears in Collections:Thèses de Doctorat



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.