Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/3536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن با, صافية
dc.contributor.authorخدير, المغيلي / مؤطر
dc.date.accessioned2020-02-19T10:10:36Z
dc.date.available2020-02-19T10:10:36Z
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/3536
dc.description.abstractحظيت مناهج اللغة العربية باهتمام كبير من قبل واضعيها، فقامت على مجموعة من المبادئ التي من شأنها النهوض بالدراسات العملية التعليمية وإنجاحها، فكانت من بينها مبدأ التدريس بالمقاربة النصية كمقاربة تعليمية تقوم على دراسة النص وتحليله من الداخل، أي في مستوياته الصوتية والصرفية والدلالية والتركيبية، وكونه المنطلق الأساس لجميع الأنشطة التعليمية المقررة، والعامل المهم لإكساب المتعلمين مختلف الممارسات اللغوية، والقدرة على إنتاج نصوص على منواله.en_US
dc.description.abstractThe Arabic language has a huge importance by its programmers. Therefore, its is based on certain principals that can improve and flourish the scientific and educational studies. Among these principals, teaching with a textual approach as an educational approach with is based on studying the text and its internal analysis its phonetic, grammatical, contextual and synthetic levels. Furthermore, this approach represent the most essential for all the educational activities, and the most important factor that provides the learners different linguistic practices, and the ability to produce similar texts.
dc.publisherجامعة أحمد دراية -ادرارen_US
dc.subjectتعليمية اللغة العربيةen_US
dc.subjectمنهاج التدريسen_US
dc.subjectالمقاربة النصيةen_US
dc.subjectالأنشطة التعليميةen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectTextual approachen_US
dc.subjectThe curriculumen_US
dc.subjectTexten_US
dc.subjectEducational activitiesen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectThe learneren_US
dc.titleالتدريس بالمقاربة النصية وأثره في تعليم نشاطات اللغة العربيةen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية من وجهة معلمي السنة الثالثة ابتدائي المقاطعة رقم 01 أدرار أنموذجاًen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Thèses de Doctorat



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.