Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن بله, عبد الاله
dc.contributor.authorشنداد, عبد القادر
dc.contributor.authorمجاهد, سيد احمد / مؤطر
dc.date.accessioned2019-07-24T08:50:09Z
dc.date.available2019-07-24T08:50:09Z
dc.date.issued2019-06-12
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2070
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور الاستراتيجيات التنافسية في تحسين جودة الخدمة وذلك بتقديم إطار نظري يحدد ويعرف مختلف المفاهيم المتعلقة بالاستراتيجيات التنافسية (قيادة التكلفة، التمايز، التركيز) وكذلك جودة الخدمة المقدمة، بالتركيز على الاستراتيجيات التنافسية باعتبارها أساس التفوق و الريادة على المنافسين من خلال ما تقدمه من تحسينات و إضافات لجودة الخدمات المقدمة من طرف المؤسسة، كما حاولنا في هذه الدراسة من خلال شقها الميداني بمؤسسة إتصالات الجزائر معرفة مدى اعتماد الاستراتيجيات التنافسية كوسيلة لتحسين جودة الخدمات المعتمدة في المؤسسة بهدف التوصل إلى الضبط الدقيق والحقيقي لتطورات عدد المشتركين في المؤسسة بالاعتماد على بعض المعطيات والمؤشرات لسنوات الدراسة والقيام بتحليلها بغية التماس درجة اهتمام المؤسسة محل الدراسة بمثل هذه المتغيرات .en_US
dc.description.abstractThe goal of this study is to help us know the role of the Competitive Strategy in improving the Quality Service . Thus, by offering a theoritical framework which specify and introduces the different concepts which related to Competitive Strategy (Cost Leadership , Differentiation, Focus) and also the Offered Quality Service. On the otherhand , we focus on the Competitive Strategy which considered as the essential part between competitors in excellence and leadership through improvements and addititions which offered to Quality Services of the establishment.Moreover, we attempted by the Field Side of this study in ( Algerian Communications) to know in what extent the reliance on Competitive Strategy to improve the Quality Services which adopted in the establishment in order to reach the real precise settings to the development of numbers of subscribers partners in the establishment, relying on some data and indicators of the prior study and analize it, in order to know the attention degree of the estabmishment in the study concerning these variables.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالإستراتيجيات التنافسيةen_US
dc.subjectالجودةen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.subjectالتنافسيةen_US
dc.subjectcompetitive strategiesen_US
dc.subjectquality of serviceen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectcomptitive advantageen_US
dc.subjectCompetitivenessen_US
dc.titleدور الاستراتيجيات التنافسية في تحسين جودة الخدمةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر بأدرار في الفترة ما بين(2016 -2018)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.