Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorميموني, عبد الكريم
dc.contributor.authorعثماني, فاطمة
dc.contributor.authorحروشي, جلول / مؤطر
dc.date.accessioned2019-07-17T08:58:10Z
dc.date.available2019-07-17T08:58:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2022
dc.descriptionإدارة الأعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى استكشاف وقياس دور السياسات التسويقية في شركة التأمين ودراسة دور عناصر المزيج التسويقي في تحقيق ميزة تنافسية للمؤسسة لتحقيق اهداف هذه الدراسة ثم استخدام عينة تتكون من 31موظفا في شركات التامين وبالتحديد تم الاعتماد على 07 موظفين في شركة التامين CAAR بادرار كما استخدمت مجموعة من الاساليب الاحصائية مثل اختبار المتوسطات الحسابية الانحرافات المعيارية الارتباط والانحدار الخطي لاختبار فرضية الدراسة نتائج التحليل اظهرت ان ليس هناك علاقة ذات دلالة احصائية بين السياسات التسويقية والميزة التنافسية في المؤسسة.en_US
dc.description.abstractThis study to exploration aims and Measuring the rotary politics marketing in company complete and study role of elements of the mixture marketing in investigation competitive characteristic for the organization for 31 employee companies complete and precisely dependency on 07 employees in company was complete CAAR in Adrar just as group from the ways used statistical identical of lest medium computational. The normative deviations; the linear correlation and the decline for choice of hypothesis studious results of the analysis showed that not there relationship self-statisticalevidence between the marketing politics and the competitive characteristic in the organization.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالسياسات التسويقيةen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.subjectودور السياسة التسويقيةen_US
dc.subjectthe marketing politiesen_US
dc.subjectthe competitive characteristicen_US
dc.subjectelements and the rotary politics marketingen_US
dc.titleالسياسات التسويقية ودورها في تحقيق الميزة التنافسيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة : شركة التامين بادرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
السياسات التسويقية ودورها في تحقيق.pdf5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.