التدريس بالمقاربة النصية وأثره في تعليم نشاطات اللغة العربية

DSpace Repository

التدريس بالمقاربة النصية وأثره في تعليم نشاطات اللغة العربية

Show full item record

Title: التدريس بالمقاربة النصية وأثره في تعليم نشاطات اللغة العربية
Author: بن با, صافية; خدير, المغيلي / مؤطر
Abstract: حظيت مناهج اللغة العربية باهتمام كبير من قبل واضعيها، فقامت على مجموعة من المبادئ التي من شأنها النهوض بالدراسات العملية التعليمية وإنجاحها، فكانت من بينها مبدأ التدريس بالمقاربة النصية كمقاربة تعليمية تقوم على دراسة النص وتحليله من الداخل، أي في مستوياته الصوتية والصرفية والدلالية والتركيبية، وكونه المنطلق الأساس لجميع الأنشطة التعليمية المقررة، والعامل المهم لإكساب المتعلمين مختلف الممارسات اللغوية، والقدرة على إنتاج نصوص على منواله.The Arabic language has a huge importance by its programmers. Therefore, its is based on certain principals that can improve and flourish the scientific and educational studies. Among these principals, teaching with a textual approach as an educational approach with is based on studying the text and its internal analysis its phonetic, grammatical, contextual and synthetic levels. Furthermore, this approach represent the most essential for all the educational activities, and the most important factor that provides the learners different linguistic practices, and the ability to produce similar texts.
URI: http://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/3536
Date: 2020-01-08


Files in this item

Files Size Format View
التدريس بالمقار ... م نشاطات اللغة العربية.pdf 32.83Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account