Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/8060
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBenziane, Oumelkheir-
dc.contributor.authorOmari, Mohammed / superviser-
dc.date.accessioned2023-09-14T09:58:29Z-
dc.date.available2023-09-14T09:58:29Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/8060-
dc.descriptionLinguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractLearning vocabulary has always been considered an essential component of language teaching. English as a foreign language (EFL) pupils are in great need of acquiring as much vocabulary as possible to enhance their communicative abilities and expand their knowledge and understanding of the language. The necessity of grasping vocabulary knowledge leads researchers to investigate effective methods that contribute to reaching the purpose of vocabulary retention. In recent years, flashcards have become widely used by language learners to build their vocabulary. This study assesses the effectiveness of using printed flashcards for vocabulary acquisition in EFL middle school classrooms. The research includes a literature review of current research on the topic and a study of using flashcards in foreign language classrooms. Data collection involved conducting experiments in two classes in two middle schools in Adrar, namely El Mansouriya Middle School “Boualala Muhammad” and “Omar Ibn Abd and Aziz” Middle School. Additionally, a questionnaire was administered to twelve middle schools teachers of English in different districts in Adrar to gather their feedback on the use of flashcards as a vocabulary teaching tool. This study found that printed flashcards are an effective tool for enhancing vocabulary acquisition, as demonstrated by the results of two experiments and a questionnaire. Students who used flashcards showed better understanding and retention of the material compared to those who did not use them. The majority of participants in the questionnaire also perceived printed flashcards as an effective tool for vocabulary acquisitionen_US
dc.description.abstractتعلم المفردات دائمًا ما يعتبر جزءًا أساسيًا من تعليم اللغة. يحتاج طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية إلى اكتساب أكبر قدر ممكن من المفردات لتعزيز قدراتهم التواصلية وتوسيع معرفتهم وفهمهم للغة. إن ضرورة اكتساب معرفة المفردات تدفع الباحثين إلى التحقيق في الأساليب الفعالة التي تساهم في تحقيق هدف الاحتفاظ بالمفردات. في السنوات الأخيرة، أصبحت البطاقات التعليمية المصورة مستخدمة على نطاق واسع من قبل متعلمي اللغة لبناء مفرداتهم. تهدف هذه الدراسة إلى تقييم فعالية استخدام البطاقات التعليمية المطبوعة في اكتساب المفردات في صفوف المدارس المتوسطة لتعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تشمل الدراسة استعراضًا للمراجع الحالية حول هذا الموضوع ودراسة استخدام البطاقات التعليمية في صفوف اللغات الأجنبية. سيشمل جمع البيانات إجراء تجارب في صفين من مدارس متوسطة في أدرار، وتحديداً متوسطة "بوعلالة محمد" ومتوسطة "عمر ابن عبد العزيز". بالإضافة إلى ذلك، تم توزيع استبيان على اثني عشر مدرسًا للغة الإنجليزية في متوسطات مختلفة في أدرار لجمع آرائهم حول استخدام البطاقات التعليمية كأداة لتعليم المفردات. أظهرت هذه الدراسة أن البطاقات التعليمية المطبوعة هي أداة فعالة لتعزيز اكتساب المفردات، كما يوضح ذلك نتائج التجارب الاستكشاف والاستبيان. أظهر الطلاب الذين استخدموا البطاقات التعليمية فهمًا أفضل واحتفاظًا أكثر بالمواد مقارنة بالذين لم يستخدموها. كما أن الغالبية العظمى من المشاركين في الاستبيان اعتبروا البطاقات التعليمية المطبوعة أداة فعالة لاكتساب المفردات.
dc.description.abstractL'apprentissage du vocabulaire a toujours été considéré comme un élément essentiel de l'enseignement des langues. Les élèves d'anglais en tant que langue étrangère (ALE) ont grandement besoin d'acquérir autant de vocabulaire que possible pour améliorer leurs capacités de communication et élargir leurs connaissances et leur compréhension de la langue. La nécessité de maîtriser le vocabulaire conduit les chercheurs à étudier des méthodes efficaces qui contribuent à atteindre l'objectif de rétention du vocabulaire. Ces dernières années, les cartes mémoire sont devenues largement utilisées par les apprenants de langues pour développer leur vocabulaire. Cette étude examine l'évaluation de l'efficacité de l'utilisation de cartes mémoire imprimées pour l'acquisition de vocabulaire dans les classes d'ALE du niveau collégial. La recherche comprend une revue de littérature sur les recherches actuelles sur le sujet et l'étude de l'utilisation des cartes mémoire dans les classes de langues étrangères. La collecte de données consistera à mener des expériences dans deux classes de deux collèges d'Adrar, à savoir le collège El Mansouriya "Boualala Muhammad" et le collège "Omar Ibn Abd et Aziz". De plus, un questionnaire a été administré à douze enseignants d'anglais du collège de différents districts d'Adrar pour recueillir leurs commentaires sur l'utilisation des cartes mémoire comme outil d'enseignement du vocabulaire. Cette étude a révélé que les cartes mémoire imprimées sont un outil efficace pour améliorer l'acquisition de vocabulaire, comme le démontrent les résultats de deux expériences et d'un questionnaire. Les élèves qui ont utilisé les cartes mémoire ont montré une meilleure compréhension et mémorisation du matériel par rapport à ceux qui ne les ont pas utilisées. La majorité des participants au questionnaire ont également considéré les cartes mémoire imprimées comme un outil efficace pour l'acquisition de vocabulaire.
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Ahmed Draya - Adraren_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.subjectlanguage learningen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectprinted flashcardsen_US
dc.subjectEFL pupilsen_US
dc.subjectالمفردات، تعلم اللغة، تدريس اللغة، البطاقات الفلاش المطبوعة، طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.en_US
dc.subjectvocabulaire, apprentissage des langues, enseignement des langues, cartes mémoire imprimées, élèves d'ALEen_US
dc.titleAssessing the Effectiveness of Using Printed Flashcards for Vocabulary Acquisition in EFL Fourth Grade Middle School Classrooms in Adraren_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.