Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلعميشي, عبد الناصر
dc.contributor.authorهيباوي, عبد المالك
dc.contributor.authorقدوري, محمد / مؤطر
dc.date.accessioned2023-05-16T13:51:17Z
dc.date.available2023-05-16T13:51:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7876
dc.descriptionتخصص : علم النفس المدرسيen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية لمعرفة أثر التعليم عن بعد في التحصيل الدراسي لدى الطالب الجامعي، و تكونت عينة الدراسة من 02 طالب جامعي من جميع التخصصات المتوفرة في الديوان الوطني للتعليم عن بعد والية أدرار المتحصلين على شهادة البكالوريا من خالل دراستهم عبر ديوان التعليم عن بعد. إعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي، و تمثلت أدوات الدراسة في إستبيان موجه الفراد العينة و لتحليل و إستخراج النتائج تم االعتماد على البرنامج اإلحصائي .SPSS و في األخير تم التوصل إلى -1: التعليم عن بعد ليس بديل للتعليم العادي -2. الكتب والبرامج المستخدمة في التعليم عن بعد توفر المعلومات الكافية ومفيدة تخدم تخصص الطلبة -3. الوسائل التكنولوجية المستخدمة في التعليم عن بعد لها دور في زيادة التحصيل لسهولة استخدامها وسرعة الحصول على المعلوماتen_US
dc.description.abstractSummary: The current study aimed to know the effect of distance education on the academic achievement of the university student, and the study sample consisted of 60 university students from all disciplines available in the National Office for Distance Education in the Wilaya of Adrar who obtained a baccalaureate degree through their studies through the Office of Distance Education. The study relied on the descriptive approach, and the study tools consisted of a questionnaire directed to the sample members. And to analyze and extract the results, the statistical program SPSS was relied on. And in the end it was found: 1- Distance education is not a substitute for regular education. 2- The books and programs used in distance education provide sufficient and useful information that serves the students' specialization. 3- Technological means used in distance education have a role in increasing achievement for ease of use and speed getting information
dc.publisherUNIVERSITE AHMED DRAIA- ADRARen_US
dc.subjectعلم النفس المدرسيen_US
dc.titleالتعليم عن بعد واثره في التحصيل الدرسي لدى طالب الجامعةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة تخرج2.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.