Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7660
Title: دور التسويق الابتكاري في تعزيز الاداء الريادي
Other Titles: دراسة ميدانية لمؤسستي بريد ولاية برج باجي مختار الجديدة وولاية أدرار
Authors: الذهبي, اسماعيل
دليل, عبد الله
عياد, ليلى / مؤطر
Keywords: التسويق الابتكاري
الاداء الريادي
innovative marketing
entrepreneurial performance
Issue Date: 1-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: هدفت هذه الورقة البحثية الى دور التسويق الابتكاري في تعزيز الاداء الريادي في مؤسسات البريد ببرج باجي مختار وولاية ادرار كعينة للدراسة، والتي تكونت من 30 مفردة، واستخدمت الاستبانة كأداة رئيسية لجمع المعلومات، واستخدام برنامج spss23 لتحليل النتائج والمعطيات المحصل عليها، مع الاستعانة بالمقابلة والملاحظة الشخصية، وقد توصلت الدراسة الى وجود مستوى متوسط لكل من التسويق الابتكاري والاداء الريادي، وكذا وجود تأثير ايجابي واضح للتسويق الابتكاري على الاداء الريادي لدى العينة المختارة
This research paper aimed at the role of innovative marketing in enhancing entrepreneurial performance in postal institutions in Bordj Badji Mokhtar and Adrar state as a sample for the study, which consisted of 30 items, and the questionnaire was used as a main tool for collecting information, and using the spss23 program to analyze the results and data obtained, with the help of interview and personal observation The study concluded that there is an average level of both innovative marketing and entrepreneurial performance, as well as a clear positive impact of innovative marketing on the entrepreneurial performance of the selected sample
Description: إدارة الأعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7660
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور التسويق الابتكاري في تعزيز الاداء الريادي.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.