Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعقبة كنتة, بوبكر
dc.contributor.authorلحبوس, سيدي محمد
dc.contributor.authorبحماوي, الشريف / مؤطر
dc.date.accessioned2023-02-01T09:56:37Z
dc.date.available2023-02-01T09:56:37Z
dc.date.issued2022-05-20
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7612
dc.descriptionقانون اعمالen_US
dc.description.abstractالاشهار المضلل هو ذالك الإعلان الذي من شأنه خداع المستهلك او يمكن ان يؤدي الى ذالك، حدد المشرع أنواع الاشهار المضلل وهي الاشهار المفضي الى التضليل، الاشهار المفضي الى اللبس، والاشهار المضخم، وكذا من أهم وسائل وأساليب التضليل، هو التضليل في شروط البيع ا دوافع البيع او التزامات المعلن، او بيانات، كما قام بتقرير مسؤولية المنتج تجاه الضرر الذي لحق بالمستهلك من خلال الحماية المدنية والحماية الجزائيةen_US
dc.description.abstractMisleading advertising is that advertisement that would deceive the consumer or could lead to that. The legislator identified the types of misleading advertisements, which are advertisements that lead to misleading, advertisements that lead to confusion, and inflated advertisements, as well as one of the most important means and methods of misleading, which is misleading in terms of sale. The motives of the sale or the advertiser’s obligations, or statements, and he has also decided the responsibility of the producer towards the harm caused to the consumer through civil protection and penal protection.
dc.publisherجامعة أحمد دراية – أدرارen_US
dc.subjectالاشهار المضللen_US
dc.subjectالحماية المدنية والجزائية للمستهلكen_US
dc.subjectمسؤولية المنتجen_US
dc.subjectMisleading advertising, civil and criminal protection for the consumer, producer responsibilityen_US
dc.titleمسؤولية المنتج عن الإشهار الـمـضلل في التشريع الجزائريen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.