Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7612
Title: مسؤولية المنتج عن الإشهار الـمـضلل في التشريع الجزائري
Authors: عقبة كنتة, بوبكر
لحبوس, سيدي محمد
بحماوي, الشريف / مؤطر
Keywords: الاشهار المضلل
الحماية المدنية والجزائية للمستهلك
مسؤولية المنتج
Misleading advertising, civil and criminal protection for the consumer, producer responsibility
Issue Date: 20-May-2022
Publisher: جامعة أحمد دراية – أدرار
Abstract: الاشهار المضلل هو ذالك الإعلان الذي من شأنه خداع المستهلك او يمكن ان يؤدي الى ذالك، حدد المشرع أنواع الاشهار المضلل وهي الاشهار المفضي الى التضليل، الاشهار المفضي الى اللبس، والاشهار المضخم، وكذا من أهم وسائل وأساليب التضليل، هو التضليل في شروط البيع ا دوافع البيع او التزامات المعلن، او بيانات، كما قام بتقرير مسؤولية المنتج تجاه الضرر الذي لحق بالمستهلك من خلال الحماية المدنية والحماية الجزائية
Misleading advertising is that advertisement that would deceive the consumer or could lead to that. The legislator identified the types of misleading advertisements, which are advertisements that lead to misleading, advertisements that lead to confusion, and inflated advertisements, as well as one of the most important means and methods of misleading, which is misleading in terms of sale. The motives of the sale or the advertiser’s obligations, or statements, and he has also decided the responsibility of the producer towards the harm caused to the consumer through civil protection and penal protection.
Description: قانون اعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7612
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.