Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7581
Title: الشخصية المعنوية للشركات التجارية
Authors: حاجي, منى
بلعالم, نعيمة
بحماوي, الشريف / مؤطر
Keywords: الشخصية المعنوية
الأهلية
الذمة المالية
التمثيل القانوني
تقديم الحصص
legal personality - capacity - financial disclosure - legal representation - provision of shares
Issue Date: 25-May-2022
Publisher: جامعة أحمد دراية – أدرار
Abstract: تنشأ الشخصية المعنوية للشركة التجارية بتوفر الأركان الموضوعية العامة من تراضي ومحل وسبب وأهلية ، والأركان الموضوعية الخاصة التي تتمثل في تعدد الشركاء ونية الاشتراك واقتسام الأرباح والخسائر وتقديم الحصص ، وأيضا الشروط الشكلية من قيد في السجل التجاري وشهر و كتابة. وتعتبر الأهلية والجنسية والموطن والتمثيل القانوني والذمة المالية والتسمية التجارية ، أهم الآثار القانونية لاكتساب الشركة التجارية للشخصية المعنوية
The legal personality of the commercial company is established by the availability of the general objective elements of consent, place, reason and eligibility, and the special objective elements that are represented in the multiplicity of partners, the intention to participate, the sharing of profits and losses and the provision of shares, as well as the formal conditions of entry in the commercial registry, publicity and writing. The capacity, nationality, domicile, legal representation, financial disclosure, and trade designation are the most important legal effects of a commercial company's acquisition of a legal personality
Description: قانون أعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7581
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الشخصية المعنوية للشركات التجارية 02.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.