Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7442
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorElham, Boheniba
dc.contributor.authorFethi, Doublal
dc.contributor.authorLAHMAR, Mohamed / promoteur
dc.contributor.authorLAHMAR, Mohamed / supervisor
dc.date.accessioned2022-12-14T14:35:12Z
dc.date.available2022-12-14T14:35:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7442
dc.descriptiondegree in linguistics and didacticsen_US
dc.description.abstractSocial media allows people to communicate, share, and express themselves in their own way, and to make communication easier and faster, people resort to using informal language, slang, neologism, abbreviations, and violating rules of grammar. The majority of what people write on social media is not edited, moderated, or vetted to ensure proper use of the English language; this indicates that the language used in social media is different from formal English. This study attempts to seek the influence of social media on EFL students writing. For undertaking this piece of research, a survey was conducted to collect numerical data through the use of two methods, observation as a useful mean of investigating the way EFL students write on Facebook, and the second one a questionnaire was distributed to 61 students (BA and Master) at the department of English, University Ahmed Draia of Adrar. The present research aims to study the phenomenon of text messages and investigate the impact of the language used in Social media on EFL students’ writing skills. The researchers hypothesized that students prefer using the language of social media instead of using formal English language while communicating with each other, and also assumed that the use of this language may affect their academic writing.en_US
dc.description.abstractتسمح وسائل التواصل الاجتماعي للأشخاص بالتواصل والمشاركة والتعبير عن أنفسهم بطريقتهم الخاصة ، ولجعل التواصل أسهل وأسرع ، يلجأ الأشخاص إلى استخدام لغة غير رسمية ، ولغة عامية ، ومختصرات ، وانتهاك القواعد اللغوية . اغلب ما يكتبه الناس على وسائل التواصل الاجتماعي لا يتم تحريره أو الإشراف عليه أو فحصه لضمان الاستخدام السليم للغة الإنجليزية ؛ يشير هذا إلى أن اللغة المستخدمة في وسائل التواصل الاجتماعي تختلف عن اللغة الإنجليزية الرسمية. تحاول هذه الدراسة البحث عن تأثير وسائل التواصل الاجتماعي على كتابة طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. لإجراء هذا البحث ، تم استخدام طريقتين ، الملاحظة كوسيلة مفيدة للتحقق من الطريقة التي يكتب بها طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية على الفيسبوك ، واستبيان تم توزيعه على61 طالبًا (بكالوريوس) في قسم اللغة الانجليزية جامعة احمد دراية ادرار. يهدف البحث الحالي إلى دراسة ظاهرة الرسائل النصية ومعرفة تأثير اللغة المستخدمة في وسائل التواصل الاجتماعي على مهارات الكتابة لدى طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. افترض الباحثون أن الطلاب يفضلون استخدام لغة وسائل التواصل الاجتماعي بدلاً من استخدام اللغة الإنجليزية الرسمية أثناء التواصل مع بعضهم البعض ، وافترضوا أيضًا أن استخدام هذه اللغة قد يؤثر على كتاباتهم الأكاديمية.
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUNIVERSITE AHMED DRAIA- ADRARen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectsocial networking sitesen_US
dc.subjectnegative impacten_US
dc.subjectFaceooken_US
dc.subjectEFL studentsen_US
dc.subjectlinguistics and didacticsen_US
dc.titleThe Impact of Social media on EFL students' Writing skill in the Department of English at Ahmed Draia University of Adraren_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The impact of social media on EFL students writing'skill(1).pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.