Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7405
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBafdil, Fatima
dc.contributor.authorMostefaoui, Aziz / supervisor
dc.date.accessioned2022-12-11T13:29:46Z
dc.date.available2022-12-11T13:29:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7405
dc.descriptionDegree in Literature and Civilization Englishen_US
dc.description.abstractIn 1952, The Dutch established a colony on the Cape Town. In this colony they brought slaves and political prisoners from India, Indonesia, Malaysia, and other African countries, and it had developed and was known as the mother city of South Africa. This thesis examines the history of Islam in South Africa, with focus on the role of the Muslim leaders in spreading Islam in the Cape Town. This work also examines how people in South Africa were separated from each other according to their race and their nationalities. They were involved in a struggle against these laws that the Apartheid imposed on them. So, Islam in South Africa started with small group of people, by time it had become more spread in South Africa.en_US
dc.description.abstractEn 1952, les Hollandais établirent une colonie au Cap. Dans cette colonie, ils sot amène des esclaves et des prisonniers politiques d’lnde, d’IIndonésie, de Malaisie, et d’autres pays africains, et elle s’était développée et était connue comme la ville mère de l’Afrique du Sud. Cette thèse examine l’histoire de l’Islam en Afrique de Sud et indique l’importance des instructions les plus célébrés qui ont été établies en Afrique du Sud, en mettant l’accent sur le rôle des dirigeants dans la propagation de l’islam au Cap. Ce travail examiné également comment les gens en Afrique du Sud ont été séparés les uns des autres en fonction se leur race et de leurs nationalités. Ils étaient engages dans une lutte contre ces lois que l’Apartheid leur imposait. Ainsi, l’islam en Afrique du Sud déclaré avec un petit groupe de personnes, avec le temps, et s’est répandu en Afrique du Sud.
dc.description.abstractفي عام 1952، أسس الهولنديون مستعمرة في كيب تاون. في هذه المستعمرة جلبوا العبيد والسجناء السياسيين من الهند واندونيسيا وماليزيا ودول افريقية أخرى، وقد تطورت وكانت تعرف باسم المدينة الأم لجنوب إفريقيا. يهدف هذا البحث إلي البحث في تاريخ الإسلام في جنوب إفريقيا، مع التركيز على دور القادة المسلمين في نشر الإسلام في كيب تاون. يهدف هذا العمل أيضا إلى البحث في كيفية فصل الناس في جنوب إفريقيا عن بعضهم البعض وفقا لعرقهم وجنسياتهم. لقد شاركوا في النضال ضد هذه القوانين التي فرضها عليهم نظام الفصل العنصري. إذن، بدا الإسلام في جنوب إفريقيا مع مجموعة صغيرة من الناس ومع مرور الوقت أصبح أكثر انتشارا في جنوب إفريقيا.
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Ahmed Draya - Adraren_US
dc.subjectLiterature and Civilization Englishen_US
dc.subjectApartheiden_US
dc.subjectMuslimsen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subjectCape Townen_US
dc.subjectSouth Africaen_US
dc.subjectl’Afrique du Sud, Cap, l’Islam, Musulmans, l’Apartheiden_US
dc.subjectجنوب إفريقيا، كيب تاون، الإسلام، المسلمين، نظام الفصل العنصريen_US
dc.titleHistory of Islam in South Africa 1652-1997en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatima Bafdil's Final Thesis 2022.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.