Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorباحيدي, سالم-
dc.contributor.authorلمين, محمد-
dc.contributor.authorبن زيدي, عبد اللطيف / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-11-15T07:48:04Z-
dc.date.available2022-11-15T07:48:04Z-
dc.date.issued2022-06-01-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7260-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتطرقنا في هاته الدراسة إلى موضوع مهم وهو قياس جودة الخدمات المصرفية وفق نمودج الاداء الفعلي servperf في مصرف السلام الجزائر وكالة ادرار وقد قمنا من خلال هذه الدراسة بتقديم إطار نظري يحدد ويعرف مختلف المفاهيم المتعلقة بالجودة وقد ركزنا بصورة أساسية على جودة الخدمات المصرفية وفق نموذج الاداء الفعلي servperf باعتبارها مدخل إداري حديث، وكذا التطرق إلى المفاهيم المتعلقة بقياس جودة الخدمة المصرفية وتوقعات العملاء. وقد حاولنا الوقوف على تقييم العملاء وتحليل أرائهم لأداء المصارف ومن خلال النتائج المتوصل إليها يرتبط مفهوم جودة الخدمة المصرفية من وجهة نظر العميل بمدى قدرة المنظمة على تقديم خدمات تتطابق مع توقعاته.en_US
dc.description.abstractIn this study, we touched on an important topic, which is measuring the quality of banking services according to the actual performance model servperf at Al Salam Bank Algeria, Adrar Agency Through this study, we have provided a theoretical framework that defines and defines various concepts related to quality We focused mainly on the quality of banking services according to the actual performance model servperf as a modern administrative approach, and we also touched on the concepts related to measuring the quality of banking service and customer expectations. We have tried to stand on the evaluation of customers and analyze their opinions on the performance of banks, and through the results reached, the concept of The quality of banking service from the customer's point of view is the extent to which the organization is able to provide services that match his expectations.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالجودةen_US
dc.subjectجودة الخدماتen_US
dc.subjectالاداء الفعليen_US
dc.subjectservperfen_US
dc.subjectالفجوةen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectservice qualityen_US
dc.subjectactual performanceen_US
dc.subjectgapen_US
dc.titleقياس جودة الخدمات البنكية وفق نموذج الأداء الفعلي SERVPERFen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مصرف السلام الجزائر وكالة أدرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.