Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7042
Title: L’impact de la dimension socioculturelle dans le processus enseignement/apprentissage du FLE
Other Titles: Cas de la 4ème année moyenne, CEM Zaouiet Sidi ElbekriTimmi, Adrar
Authors: OKBAOUI, BRAHIM
MAZOUZI, ALI
AIT OUAHIOUNE, Md Ouamer / promoteur
Keywords: impact – dimension socioculturelle – processus enseignement /apprentissage - cycle moyen - la didactique de FLE
التأثير – البعد الاجتماعي- الثقافي- عملية التعليم / التعلم – الطور المتوسط – تعليم فرنسية لغة أجنبية
impact - socio-cultural dimension - teaching/learning process - middle cycle - FFL didactics
Issue Date: 29-May-2022
Publisher: Université Ahmed Draya - Adrar
Abstract: La présente recherche se propose, dans un premier temps, de montrer l’impact de la dimension socioculturelle sur le processus enseignement/apprentissage du FLE à travers le manuel scolaire du français de 4ème année au cycle moyen et , dans un deuxième temps tenter de mettre en évidence la relation entre l’apprentissage scolaire et la dimension socioculturelle de l’apprenant. Elle vise aussi à traiter les différentes influences de cette dimension dans la didactique de FLE
يهدف هذا البحث إلى إظهار تأثير البعد الاجتماعي والثقافي على عملية التعليم / التعلم للغة الفرنسية كلغة أجنبية من خلال كتاب السنة الرابعة لمادة اللغة الفرنسية في الطور المتوسط وإيجاد العلاقة بين التعلم في المتوسطة والبعد الاجتماعي والثقافي للمتعلم. كما يهدف إلى التعامل مع التأثيرات المختلفة لهذا البعد فيتعلمها
This research aims to show the impact of the socio-cultural dimension on the teaching/learning process of FFL through the French textbook from the 4th year of the middle cycle and to find the relationship between school learning and the socio-cultural dimension of the learner. It also aims to deal with the different influences of this dimension in FFL didactics
Description: Didactique du FLE
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/7042
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mémoire OKBAOUI ET MAZOUZI VF 23.05.22 3.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.