Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمساوي, رقية
dc.contributor.authorجبار, زهرة
dc.contributor.authorقصباوي, عبد القادر / مؤطر
dc.date.accessioned2022-10-18T10:22:24Z
dc.date.available2022-10-18T10:22:24Z
dc.date.issued2022-05-17
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6926
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractتعد المنظومة الجزرية من أبرز المؤلفات في المجال الصوتي التعليمي والمنظرة له، بأسلوب يتماشى وكافة المستويات التعليمية ، لما لها من دور أساسي في إنجاح العملية التعليمة التعلمية ما يرشحها- أو بالأحرى يجعلها- لتكون منهجاً تعليمي بحثاً، وإن كانت بالأساس موجهة إلى المتعلم وبضبط قارئ القرآن الكريم، إلا أنها تحمل بين طيتها ملامح تعليمية عدة تتمحور حول الدرس الصوتي، ولكن بطريقة غير مباشرة تتحدد من خلال إتباع منهج الناظم أو الإقتداء به أثناء الطرح المحتوى التعليمي كما فعل حيال ذلك المحتوى المنظومة. واستوقفتنا هذه الدراسة المتمثلة في ملامح تعليمية الأصوات اللغوية، عند تسليط الضوء على هذه الملامح، محاولات شرحها وتفصيلها وجمع مادتها العلمية على أكمل وجه،ومن ضمن النماذج التي وقفنا عندها وهي: التدرج ثم الاستشهاد والاستدلال، والتعليل والتفسير، التمهيد والتقديم، التنبيه والتحذير...إ؟لخen_US
dc.description.abstractEl-Djazaria system is one of the most prominent works in the audio-educational field and its theorizing, in a manner consistent with all educational levels, because of its essential role in the success of the educational process, which nominates it - or rather makes it - to be an educational research curriculum, even if it is primarily directed to the learner and by controlling the reader of the Qur’an Al-Karim, but it carries with it several educational features centered around the audio lesson, but in an indirect way that is determined by following the regulator’s approach or imitating it during the presentation of the educational content, as it did about that system content. This study, which is represented in the educational features of linguistic sounds, stopped us, when shedding light on these features, and attempts to explain and detail them and collect their scientific material to the fullest extent. .etc
dc.publisherجــامعة احمد دراية _ ادرارen_US
dc.subjectالملامح التعليميةen_US
dc.subjectالأصوات اللغويةen_US
dc.subjectالمنظومة الجزريةen_US
dc.subjectEducational featuresen_US
dc.subjectlinguistic soundsen_US
dc.subjectEl-Djazaria systemen_US
dc.titleملامح تعليمية الأصوات اللغوية في منظومةen_US
dc.title.alternativeالمقدمة فيما يجب على قارئ القرآن أن يعلمه لابن الجزريen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.