Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6900
Title: دور قواعد المنافسة في حماية المستهلك
Authors: دريسي, الطيب
بوشنتوف, حمادي
الصادق, عبد القادر / مؤطر
Keywords: حماية المنافسة
حماية المستهلك
مجلس المنافسة
صلاحيات مجلس المنافسة
المخالفات القانونية
الجزاءات
consumer protection
Competition protection
powers of competition council
competition council
penalties
legal violations
Issue Date: 10-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: بالرجوع للقانون 03 – 03 الذي يتعلق بالمــــــــــــــــــــــــــــنافسة جاء من اجل تكريس الحــــــــــماية الضرورية للمستهلك من كل ما من شانه المســــــــــــــــاس بالمنافسة وبالتالي الإضرار بالمستهلك كما انه ومن خــــــــــــــلال إصدار القانون 04 – 02 شكل دعامة قوية لحماية المستهلك من خلال قمع الممارسات التجارية غير الشرعية ويكون هنا الاختصــــــــــــــــــاص ليس من لمجلس المنافسة وإنما للجهات الإدارية لإثبات هذه المخالفات ومتابعتها كل هذا أعمالا لمـــــــــبدأ حرية المنافسة في سبيل ضمان حقوق المستهلك .
Referring to Law 03-03 related to competition, it came in order to establish the necessary protection for the consumer from everything that would prejudice competition and thus harm the consumer. Also, through the issuance of Law 02-04, it formed a strong pillar for consumer protection by suppressing illegal commercial practices, and here the jurisdiction is not From the Competition Council, but rather to the administrative authorities to prove and follow up on these violations. All of this works for the principle of freedom of competition in order to guarantee consumer rights.
Description: قانون المؤسسات الاقتصادية
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6900
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور قواعد المنافسة في حماية المستهلك.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.