Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبدون, وهيبة-
dc.contributor.authorعبدون, فاطيمة-
dc.contributor.authorحاج أحمد, الصديق / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-10-06T08:20:34Z-
dc.date.available2022-10-06T08:20:34Z-
dc.date.issued2022-06-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6770-
dc.descriptionتعليمية اللغةen_US
dc.description.abstractنستنتج مما سبق ذكره أن دراستنا في مجال مشكل التعليمية بين المعلم والمتعلم والتي خصصت للطور المتوسط الأول تلخص لنا أن التعليمية مجال للتطوير المعارف في شتى العلوم وأن التعليم هو محور العملية التربوية ويعد المعلم حلقة الوصل بين المتعلم والمجتمع وأن مناهج السنة الاولى متوسط يعتمد على الواقع المعاش فهذا شيء إيجابي مما يؤثر على التلميذ ويكسبه الثقة والانتماء للمجتمع.en_US
dc.description.abstractWe conclude from the foregoing that our study in the field of the educational problem between the teacher and the learner, which was devoted to the first intermediate stage, summarizes for us that education is an area for developing knowledge in various sciences, and that education is the focus of the educational process, and the teacher is the link between the learner and society, and that the curricula of the first year average depends on the lived reality This is a positive thing that affects the student and earns him confidence and belonging to the community.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectالتعلمen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjecteducationalen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectlearneren_US
dc.titleمشكلة التعليمية بين المعلم والمتعلم الطور المتوسط السنة الأولىen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.