Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6766
Title: قراءة الكتب عند المتعلم بين الإقبال والنفور
Other Titles: التعليم الجامعي نموذجا
Authors: عبادو, فاطمة
بن بركا, ميمونة
براشيش, نصر الدين / مؤطر
Keywords: القراءة
الكتب
المتعلم
المهارات اللغوية
الإقبال
العزوف
reading
books
learner
language skills
turnout
reluctance
Issue Date: 17-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تناول البحث قراءة الكتب عند المتعلم بين الإقبال والنفور، التعليم الجامعي نموذجا، وتعد القراءة من أهم المهارات اللغوية في حياة المتعلم، لذا تعلمها ضروري للأجيال فهي أساس ومفتاح لكل العلوم والمعارف. ولعل الهدف الرئيسي من وراء هذه الدراسة، هو الكشف عن الأسباب الإقبال أو عزوف الطلبة عن القراءة، ويكون مجتمع البحث في جامعة أحمد دراية بأدرار،أما عينة البحث فكانت 50 طالب جامعي وبعد تطبيق الدراسة الميدانية تبين لنا وجود نسبة كبيرة من الطلبة يحبون القراءة تمثلت في 76%، أما الذين ليحبونها نسبتها قليلة وهي 24%.
The research dealt with reading books for the learner between demand and aversion, university education as a model, and reading is one of the most important language skills in the learner’s life, so learning it is necessary for generations, as it is the basis and key to all sciences and knowledge. Perhaps the main objective behind this study is to reveal the reasons for the demand or reluctance of students to read, and the research community at Ahmed University is familiar with Adrar. 76%, as for those who like it a small percentage, which is 24%.
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6766
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
قراءة الكتب عند المتعلم بين الاقبال والنفور.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.