Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6721
Title: العوامل المؤثرة في عملية النطق عند طفل ما قبل المدرسة
Other Titles: المدرسة''قسم التحضيري أنموذجاً
Authors: بولال, فائزة
بولال, يمينة
بلالي, مبارك / مؤطر
Keywords: اللغة
النطق
طفل ما قبل المدرسة
أمراض اللغة
الأرطوفونيا
language
pronunciation
pre-school child
language diseases
orthophonia
Issue Date: 15-May-2022
Publisher: جــامعة احمد دراية _ ادرار
Abstract: تناول هذا البحث موضوع "عملية النطق عند طفل ما قبل المدرسة العوامل المؤثرة بها "من خلال عرض المشاكل النطقية التي تواجه الطفل وتعيقه في دراسته من تأتأة وتلعثم وغير ذلك ،كما تطرقنا الى الاضطرابات النطقية من حذف وإضافة تشويه ..الخ.خلص الموضوع إلى أن علاج تلك الاضطرابات النطقية تتدخل منه أطراف متعددة ،منها ما هو نفسي ومنها ما هو اجتماعي ومنها ما هو طبي جراحي أو عصبي ،وتبين أنه بإستطاعة تلك الأطراف مجتمعة المساهمة في التنبؤ لمشكلات النطق عند الطفل قبل حدوثها ،أو معالجتها بعد إكتشافها
This research dealt with the topic of "the speech process of a pre-school child and the factors affecting it" by presenting the speech problems that face the child and hinder him in his studies such as stuttering and stuttering and so on. The treatment of these speech disorders involves the intervention of multiple parties, some of which are psychological, some social, and some medical, surgical or neurological, and it has been found that these parties together can contribute to predicting the child’s speech problems before they occur, or treating them after they are discovered
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6721
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.