Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6676
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن لحسن, كريمة
dc.contributor.authorدهاج, فتيحة
dc.contributor.authorشابي, سعاد / مؤطر
dc.date.accessioned2022-10-04T07:49:10Z
dc.date.available2022-10-04T07:49:10Z
dc.date.issued2022-05-17
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6676
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى أن الحوار التعليمي يمثل نوع من التفاعل اللفظي وأداة من ادوات الاتصال بين المعلم والمتعلم وهي من انجع سبل التعليم المستخدمة حديثا والتي تختلف عن اساليب التعليم القديمة وهو يسعى إلى جعل العلمية التعليمية أكثر حيوية وإيجابية كما انه ينمى لدى التلاميذ روح الابداع والتفسير والتعبير بكل ثقة وتميز، والملكة اللغوية لا تحصل ولا ترسخ إلا بالتكرار فكلما استخدمنا الحوار في التعليم يتم تنميتها بصفة أكثرen_US
dc.description.abstractThis study aims at that the educational dialogue represents a kind of verbal interaction and a tool of communication between the teacher and the learner, and it is one of the most effective methods of education used recently, which differs from the old methods of education. With confidence and distinction, the linguistic faculty is not acquired or established except by repetition. The more we use dialogue in education, the more it is developed
dc.publisherجــامعة احمد دراية _ ادرارen_US
dc.subjectالحوار التعليميen_US
dc.subjectالملكة اللغويةen_US
dc.subjectالرابعة متوسطen_US
dc.subjecteducational dialogueen_US
dc.subjectlinguistic abilityen_US
dc.subjectfourth averageen_US
dc.titleالحوار التعليمي وأثره في تنمية الملكة اللغوية لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.