Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6676
Title: الحوار التعليمي وأثره في تنمية الملكة اللغوية لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط
Authors: بن لحسن, كريمة
دهاج, فتيحة
شابي, سعاد / مؤطر
Keywords: الحوار التعليمي
الملكة اللغوية
الرابعة متوسط
educational dialogue
linguistic ability
fourth average
Issue Date: 17-May-2022
Publisher: جــامعة احمد دراية _ ادرار
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى أن الحوار التعليمي يمثل نوع من التفاعل اللفظي وأداة من ادوات الاتصال بين المعلم والمتعلم وهي من انجع سبل التعليم المستخدمة حديثا والتي تختلف عن اساليب التعليم القديمة وهو يسعى إلى جعل العلمية التعليمية أكثر حيوية وإيجابية كما انه ينمى لدى التلاميذ روح الابداع والتفسير والتعبير بكل ثقة وتميز، والملكة اللغوية لا تحصل ولا ترسخ إلا بالتكرار فكلما استخدمنا الحوار في التعليم يتم تنميتها بصفة أكثر
This study aims at that the educational dialogue represents a kind of verbal interaction and a tool of communication between the teacher and the learner, and it is one of the most effective methods of education used recently, which differs from the old methods of education. With confidence and distinction, the linguistic faculty is not acquired or established except by repetition. The more we use dialogue in education, the more it is developed
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6676
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.