Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبله, زكية-
dc.contributor.authorعياد, ليلي / مؤطر-
dc.date.accessioned2022-06-15T07:18:45Z-
dc.date.available2022-06-15T07:18:45Z-
dc.date.issued2022-06-01-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6410-
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى قياس مدى ميول واتجاهات المستهلك نحو التسويق الالكتروني، وقد اعتمدت هذه الدراسة في الجانب النظري على المنهج الوصفي التحليلي، وفي الجانب التطبيقي اعتمدت على جمع البيانات من أفراد عينة الدراسة( 50 مفردة) تم اختيارهم بطريقة علمية للمعاينة من مؤسسة موبيليس من خلال استمارة استبيان، ولمعالجة البيانات تم استخدام عدة أساليب إحصائية مثل النسب المئوية، المتوسط الحسابي، معامل الارتباط، معدل ثبات والصدق، كما استخدام برنامج (SPSS) في التحليلات الإحصائية وتفترض الدراسة وجود اثر ذات دلالة إحصائية بين التسويق الالكتروني وقرارات الشراء عند المستهلك.en_US
dc.description.abstractThe study aims to measure the extent of consumer tendencies and attitudes towards e-marketing, and this study relied on the theoretical side on the descriptive analytical approach, and in the practical side it relied on collecting data from the study sample members (50 individuals) who were selected in a scientific way for inspection from Mobilis Corporation through a form A questionnaire, and to process the data, several statistical methods were used, such as percentages, arithmetic mean, correlation coefficient, stability rate and honesty, as well as the use of the (SPSS) program in statistical analyzes. The study assumes a statistically significant effect between e-marketing and consumer purchasing decisions.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectقرار الشراءen_US
dc.subjectالتأثيرen_US
dc.subjecte-marketingen_US
dc.subjectpurchase decisionen_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.titleتأثير التسويق الالكتروني على قرارات الشراء عند المستهلكen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة موبيليس بولاية ادرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.