Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6410
Title: تأثير التسويق الالكتروني على قرارات الشراء عند المستهلك
Other Titles: دراسة حالة مؤسسة موبيليس بولاية ادرار
Authors: بله, زكية
عياد, ليلي / مؤطر
Keywords: التسويق الالكتروني
قرار الشراء
التأثير
e-marketing
purchase decision
influence
Issue Date: 1-Jun-2022
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تهدف الدراسة إلى قياس مدى ميول واتجاهات المستهلك نحو التسويق الالكتروني، وقد اعتمدت هذه الدراسة في الجانب النظري على المنهج الوصفي التحليلي، وفي الجانب التطبيقي اعتمدت على جمع البيانات من أفراد عينة الدراسة( 50 مفردة) تم اختيارهم بطريقة علمية للمعاينة من مؤسسة موبيليس من خلال استمارة استبيان، ولمعالجة البيانات تم استخدام عدة أساليب إحصائية مثل النسب المئوية، المتوسط الحسابي، معامل الارتباط، معدل ثبات والصدق، كما استخدام برنامج (SPSS) في التحليلات الإحصائية وتفترض الدراسة وجود اثر ذات دلالة إحصائية بين التسويق الالكتروني وقرارات الشراء عند المستهلك.
The study aims to measure the extent of consumer tendencies and attitudes towards e-marketing, and this study relied on the theoretical side on the descriptive analytical approach, and in the practical side it relied on collecting data from the study sample members (50 individuals) who were selected in a scientific way for inspection from Mobilis Corporation through a form A questionnaire, and to process the data, several statistical methods were used, such as percentages, arithmetic mean, correlation coefficient, stability rate and honesty, as well as the use of the (SPSS) program in statistical analyzes. The study assumes a statistically significant effect between e-marketing and consumer purchasing decisions.
Description: إدارة أعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6410
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.