Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبلبالي, فاطيمة
dc.contributor.authorالسوداني, زينب
dc.contributor.authorبن خويا, إدريس / مؤطر
dc.date.accessioned2022-06-08T07:12:10Z
dc.date.available2022-06-08T07:12:10Z
dc.date.issued2022-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6383
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractثمة كبيرة تهدف إلى تنمية القدرات الذهنية من أجل التفكير العلمي السليم عند المتعلم،كما تساهم في استيعاب المعلومة واستحداثها وزيادة نسبة تذكرها ومن بين أهم هذه الطرائق الذهنية والتي أساسها ناتج عن جملة من أبحاث الدماغ ، حيث أنها تحاكي عمل العقل وقدرته على ربط مجموعة من المعلومات ، واستثمار الخريطة الذهنية كاستراتيجية تعليم القواعد اللغة العربية لتلاميذ السنة الأولى المتوسط بشكل عملي ووظيفي ، يعين على فهم المادة وتنظيم مختلف المعارف للظواهر اللغوية تنظيما متقنا،باعتبار أن المادة هي الركيزة التي تمكن المتعلم من الاستعمال والممارسة السليمة للغة العربية .en_US
dc.description.abstractThere is a great goal that aims to develop the mental abilities for sound scientific thinking of the learner, and it also contributes to the assimilation of information and its creation and increasing the percentage of remembering it. And investing the mental map as a strategy for teaching Arabic grammar for first-year intermediate students in a practical and functional way, helps to understand the material and organize the various knowledge of linguistic phenomena in an elaborate organization, considering that the material is the pillar that enables the learner to use and practice the proper practice of the Arabic language.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالإستراتيجيةen_US
dc.subjectالخرائط الذهنيةen_US
dc.subjectتعليم قواعد اللغة العربيةen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectmental mapsen_US
dc.subjectteaching Arabic grammaren_US
dc.titleإستراتيجية الخرائط الذهنية ودورها في تعليم قواعد اللغة العربيةen_US
dc.title.alternative(السنة الخامسة متوسط) أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.