Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبلاوي, محمد
dc.contributor.authorقوماني, عبد الرحمان
dc.contributor.authorسيد اعمر, زينب / مؤطر
dc.date.accessioned2022-01-26T08:21:27Z
dc.date.available2022-01-26T08:21:27Z
dc.date.issued2021-06-17
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/6164
dc.descriptionإدارة أعمالen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الى إبراز دور التسويق الخدمات السياحية على ٱداء في المشاريع السياحية بالإضافة الي التعرف علي العقبات التي تحول دون تفعيل دور ادارات تسويق الخدمات السياحية ،ورفع درجة اهتمام المشاريع السياحية بأهمية تسويق الخدمات السياحية. اتبعت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي من خلال اسلوب دراسة الحالة ، كما انتهجت اسلوب جمع البيانات باستخدام أداتي الاستبانة والمقابلة مع الجهات ذات الصلة. تكون مجتمع الدراسة من جميع العاملين في فندق توات وفندق تكيالت بولاية ادرار، وتوصلت الدراسة الى عدد من النتائج أهمها تشير نتائج الدراسة بأن مستوى جودة الخدمات التي تقدمها الفنادق محل الدراسة للنزلاء مرتفعة، وأن الفنادق تهتم بجودة الخدمات بشكل كبير، إذ ظهر ذلك واضحا من خلال إجابات عينة الدراسة على مستوى جودة الخدمات حيث وافق ما نسبته ( 71.2 %) على أن الفنادق تقدم مستوى خدمات عالي.en_US
dc.description.abstractThe study aims to highlight the role of marketing tourism services on the performance of tourism projects، in addition to identifying the obstacles that prevent activating the role of tourism services marketing departments، and raising the degree of interest of tourism projects in the importance of marketing tourism services. The study followed the descriptive analytical approach through the case study method، as well as the method of data collection using the questionnaire and interview with the relevant authorities. The study population consisted of all employees of the Toat Hotel and the Tekilat Hotel in the Wilayat of Adrar ; The study reached a number of results، the most important of which are the results of the study indicate that the level of quality of services provided by the hotels under study to the guests is high، and that hotels pay great attention to the quality of services. ) that the hotels provide a high level of services.
dc.publisherجامعة أحمد دراية – أدرارen_US
dc.subjectتسويق الخدمات السياحيةen_US
dc.subjectالتسويق السياحيen_US
dc.subjectالمنتج السياحيen_US
dc.subjectmarketing tourism servicesen_US
dc.subjecttourism marketingen_US
dc.subjecttourism producten_US
dc.titleدور تسويق الخدمات في تحسين أداء المشاريع السياحيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة؛ فندق توات- فندق تكيالت أدرار الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.