Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKechnaoui, Chaima
dc.contributor.authorBenyagoub, Lehcen / Supervisor
dc.date.accessioned2022-01-10T09:19:31Z
dc.date.available2022-01-10T09:19:31Z
dc.date.issued2021-06-08
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
dc.descriptionLinguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractLanguage and culture have a close connection. Many researchers have attempted to understand this dynamic relationship and the significance of the cultural element of English language teaching over the years (EFL). Culture teaching has become increasingly important in recent years because it enables learners to develop their intercultural competence and their cultural awareness. As a result, the aim of this research is to see how important culture teaching is in EFL classrooms, and how it affects pupils' learning process at the middle-school level. Therefore, a study was conducted with teachers of English in Adrar middle schools. A questionnaire was the main instrument of the research along with the analysis of "My Book of English-Middle School-Year One" course book. Accordingly, the data were quantitatively analyzed.en_US
dc.description.abstractLa langue et la culture ont un lien étroit. De nombreux chercheurs ont tenté de comprendre cette relation dynamique et l’importance de l’élément culturel de l’enseignement de l’anglais au fil des ans (EFL). L’enseignement de la culture est devenu de plus en plus important ces dernières années parce qu’il permet aux apprenants de développer leurs compétences interculturelles et leur conscience culturelle. Par conséquent, l’objectif de cette recherche est de déterminer l’importance de l’enseignement de la culture dans les classes de l’EFL et son incidence sur le processus d’apprentissage des élèves au niveau du CEM. Par conséquent, une étude a été menée avec des professeurs d’anglais dans les CEM d’Adrar. Un questionnaire a été l’instrument principal de la recherche avec l’analyse du livre de cours "My Book of English-Middle School-Year One". En conséquence, le les données ont été analysées quantitativement.
dc.description.abstractاللغة والثقهم هذه العلاقة الديناميكية وأهمية العنصر الثقافي لتعليم اللغة الإنجليزية على مر السنين. وقد تزايد أهمية تعليم الثقافة في السنوات الأخيرة لأنه يمكِّن المتعلمين من تطوير كفاءتهم بين الثقافات ووعيهم الثقافي. ونتيجة لذلك، فإن الهدف من هذا البحث هو معرفة مدى أهمية تدريس الثقافة في الفصول الدراسية وكيفية تأثيره على عملية تعلم التلاميذ على مستوى المدارس المتوسطة. ولذلك أجريت دراسة مع مدرسي اللغة الإنكليزية في مدارس أدرار. وكان الاستبيان هو الأداة الرئيسية للبحث إلى جانب تحليل كتاب الدروس
dc.publisherUniversity of Ahmed Draia - Adraren_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectCourse Booken_US
dc.subjectEnglish Languageen_US
dc.subjectMiddle Schoolen_US
dc.subjectNational Educationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectAdraren_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectEnseignementen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectLivre de coursen_US
dc.subjectLangue anglaiseen_US
dc.subjectCollègeen_US
dc.subjectÉducation nationaleen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectAdraren_US
dc.subjectالثقافةen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectاللغة المستهدفةen_US
dc.subjectكتاب الدروسen_US
dc.subjectاللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectالمدرسة المتوسطةen_US
dc.subjectالتعليم الوطنيen_US
dc.subjectالمناهج الدراسيةen_US
dc.subjectأدرارen_US
dc.titleThe Importance of Integrating Teaching the Target Culture into EFL Classrooms:en_US
dc.title.alternativeAdrar Middle School Learners as a Case Study (First Year).en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.