Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
Title: | The Importance of Integrating Teaching the Target Culture into EFL Classrooms: |
Other Titles: | Adrar Middle School Learners as a Case Study (First Year). |
Authors: | Kechnaoui, Chaima Benyagoub, Lehcen / Supervisor |
Keywords: | Culture Teaching EFL Course Book English Language Middle School National Education Curriculum Adrar Culture Enseignement EFL Livre de cours Langue anglaise Collège Éducation nationale Curriculum Adrar الثقافة التعليم اللغة المستهدفة كتاب الدروس اللغة الإنجليزية المدرسة المتوسطة التعليم الوطني المناهج الدراسية أدرار |
Issue Date: | 8-Jun-2021 |
Publisher: | University of Ahmed Draia - Adrar |
Abstract: | Language and culture have a close connection. Many researchers have attempted to understand this dynamic relationship and the significance of the cultural element of English language teaching over the years (EFL). Culture teaching has become increasingly important in recent years because it enables learners to develop their intercultural competence and their cultural awareness. As a result, the aim of this research is to see how important culture teaching is in EFL classrooms, and how it affects pupils' learning process at the middle-school level. Therefore, a study was conducted with teachers of English in Adrar middle schools. A questionnaire was the main instrument of the research along with the analysis of "My Book of English-Middle School-Year One" course book. Accordingly, the data were quantitatively analyzed. La langue et la culture ont un lien étroit. De nombreux chercheurs ont tenté de comprendre cette relation dynamique et l’importance de l’élément culturel de l’enseignement de l’anglais au fil des ans (EFL). L’enseignement de la culture est devenu de plus en plus important ces dernières années parce qu’il permet aux apprenants de développer leurs compétences interculturelles et leur conscience culturelle. Par conséquent, l’objectif de cette recherche est de déterminer l’importance de l’enseignement de la culture dans les classes de l’EFL et son incidence sur le processus d’apprentissage des élèves au niveau du CEM. Par conséquent, une étude a été menée avec des professeurs d’anglais dans les CEM d’Adrar. Un questionnaire a été l’instrument principal de la recherche avec l’analyse du livre de cours "My Book of English-Middle School-Year One". En conséquence, le les données ont été analysées quantitativement. اللغة والثقهم هذه العلاقة الديناميكية وأهمية العنصر الثقافي لتعليم اللغة الإنجليزية على مر السنين. وقد تزايد أهمية تعليم الثقافة في السنوات الأخيرة لأنه يمكِّن المتعلمين من تطوير كفاءتهم بين الثقافات ووعيهم الثقافي. ونتيجة لذلك، فإن الهدف من هذا البحث هو معرفة مدى أهمية تدريس الثقافة في الفصول الدراسية وكيفية تأثيره على عملية تعلم التلاميذ على مستوى المدارس المتوسطة. ولذلك أجريت دراسة مع مدرسي اللغة الإنكليزية في مدارس أدرار. وكان الاستبيان هو الأداة الرئيسية للبحث إلى جانب تحليل كتاب الدروس |
Description: | Linguistics and Didactics |
URI: | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930 |
Appears in Collections: | Mémoire de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Importance of Integrating Teaching the Target Culture into EFL Classrooms Adrar Middle School Learners as a Case Study (First Year)..pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.