Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
Title: The Importance of Integrating Teaching the Target Culture into EFL Classrooms:
Other Titles: Adrar Middle School Learners as a Case Study (First Year).
Authors: Kechnaoui, Chaima
Benyagoub, Lehcen / Supervisor
Keywords: Culture
Teaching
EFL
Course Book
English Language
Middle School
National Education
Curriculum
Adrar
Culture
Enseignement
EFL
Livre de cours
Langue anglaise
Collège
Éducation nationale
Curriculum
Adrar
الثقافة
التعليم
اللغة المستهدفة
كتاب الدروس
اللغة الإنجليزية
المدرسة المتوسطة
التعليم الوطني
المناهج الدراسية
أدرار
Issue Date: 8-Jun-2021
Publisher: University of Ahmed Draia - Adrar
Abstract: Language and culture have a close connection. Many researchers have attempted to understand this dynamic relationship and the significance of the cultural element of English language teaching over the years (EFL). Culture teaching has become increasingly important in recent years because it enables learners to develop their intercultural competence and their cultural awareness. As a result, the aim of this research is to see how important culture teaching is in EFL classrooms, and how it affects pupils' learning process at the middle-school level. Therefore, a study was conducted with teachers of English in Adrar middle schools. A questionnaire was the main instrument of the research along with the analysis of "My Book of English-Middle School-Year One" course book. Accordingly, the data were quantitatively analyzed.
La langue et la culture ont un lien étroit. De nombreux chercheurs ont tenté de comprendre cette relation dynamique et l’importance de l’élément culturel de l’enseignement de l’anglais au fil des ans (EFL). L’enseignement de la culture est devenu de plus en plus important ces dernières années parce qu’il permet aux apprenants de développer leurs compétences interculturelles et leur conscience culturelle. Par conséquent, l’objectif de cette recherche est de déterminer l’importance de l’enseignement de la culture dans les classes de l’EFL et son incidence sur le processus d’apprentissage des élèves au niveau du CEM. Par conséquent, une étude a été menée avec des professeurs d’anglais dans les CEM d’Adrar. Un questionnaire a été l’instrument principal de la recherche avec l’analyse du livre de cours "My Book of English-Middle School-Year One". En conséquence, le les données ont été analysées quantitativement.
اللغة والثقهم هذه العلاقة الديناميكية وأهمية العنصر الثقافي لتعليم اللغة الإنجليزية على مر السنين. وقد تزايد أهمية تعليم الثقافة في السنوات الأخيرة لأنه يمكِّن المتعلمين من تطوير كفاءتهم بين الثقافات ووعيهم الثقافي. ونتيجة لذلك، فإن الهدف من هذا البحث هو معرفة مدى أهمية تدريس الثقافة في الفصول الدراسية وكيفية تأثيره على عملية تعلم التلاميذ على مستوى المدارس المتوسطة. ولذلك أجريت دراسة مع مدرسي اللغة الإنكليزية في مدارس أدرار. وكان الاستبيان هو الأداة الرئيسية للبحث إلى جانب تحليل كتاب الدروس
Description: Linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5930
Appears in Collections:Mémoire de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.